پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان

پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش نسخه دانشجویان; فرسودگی تحصیلی مسلش نسخه دانشجویان

پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان

روش نمره گذاری و تفسیر

این پرسشنامه از از مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش یا مزلاچ توسط رستمی، عابدی و همکاران (1390) استخراج گردیده است.

روایی و پایایی

در پژوهش رستمی و همکاران (1390) روایی همگرا و واگرای پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش (با پرسشنامه افسردگی دانشجویان و مقیاس علاقه به رشته) قابل قبول بدست آمد که در جدول زیر ارائه شده اند:

بعد

روایی واگرا

روایی همگرا

خستگی عاطفی

21/0-

74/0

شک و بدبینی

53/0-

50/0

خودکارآمدی تحصیلی

32/0-

50/0

منبع: رستمی، زینب، عابدی، محمدرضا، بی شوفلی، ویلمار، (1390)، هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان. رویکردهای آموزشی نوین، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، سال ششم، شناره 1، شماره پیاپی 13.

– Maslach C. Jackson S. E. (1981). The measurement of experiencedburnout. Journal of Occupational Behavior 2 99113.

دانلود پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش - نسخه دانشجویان

لینک دانلود و توضیحات فایل”پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان”