پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان
پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش نسخه دانشجویان; فرسودگی تحصیلی مسلش نسخه دانشجویان
پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان
روش نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه از از مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش یا مزلاچ توسط رستمی، عابدی و همکاران (1390) استخراج گردیده است.
روایی و پایایی
در پژوهش رستمی و همکاران (1390) روایی همگرا و واگرای پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش (با پرسشنامه افسردگی دانشجویان و مقیاس علاقه به رشته) قابل قبول بدست آمد که در جدول زیر ارائه شده اند:
بعد |
روایی واگرا |
روایی همگرا |
خستگی عاطفی |
21/0- |
74/0 |
شک و بدبینی |
53/0- |
50/0 |
خودکارآمدی تحصیلی |
32/0- |
50/0 |
منبع: رستمی، زینب، عابدی، محمدرضا، بی شوفلی، ویلمار، (1390)، هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان. رویکردهای آموزشی نوین، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، سال ششم، شناره 1، شماره پیاپی 13.
– Maslach C. Jackson S. E. (1981). The measurement of experiencedburnout. Journal of Occupational Behavior 2 99113.
لینک دانلود و توضیحات فایل”پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش – نسخه دانشجویان”