برسی تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دختردانشکده ادبیات و علوم انسانی
برسی تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دختردانشکده ادبیات و علوم انسانی ; تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دختردانشکده ادبیات و علوم انسانی
برسی تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دختردانشکده ادبیات و علوم انسانی
فهرست مطالب
عنوان فصل اول : کلیات صفحه
1-1 مقدمه————————————
2-1 بیان مسئله ——————————-
3-1 ضرورت و اهمیت تحقیق ———————-
4-1 اهداف تحقیق ——————————
5-1 تعریف مفاهیم و اصطلاحات ——————-
1-5-1 اوقات فراغت —————————-
1-5-2 اوقات فراغت در لغت ———————
1-5-3 اوقات در لغت —————————
1-5-4 فراغت در لغت —————————
1-5-5 موفقیت در لغت ————————–
1-5-6 موفقیت تحصیلی ————————–
فصل دوم پیشینه تحقیق
1-2 پژوهش های انجام شده در داخل کشور ——–
1-1-2چگونگی اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه اصفهان با تاکید برفعالیتهای ورزشی —————————
2-1-2 نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه کشوربا تاکید بر فعالیتهای ورزشی—————————— 3-1-2 بررسی مشکلات گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه شهید چمران
4-1-2اوقات فراغت و شکل گیری شخصیت فرهنگی در دبیرستان تهران
5-1-2بررسی میزان علاقه مندی و تعیین اولویت های مورد علاقه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی ———————-
6-1-2بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی ———————————————
7-1-2بررسی اوقات فراغت شهروندان شهر مشهد —–
جنسیت و اوقات فراغت در عرصه های زندگی شهری —
2-2پژوهش های انجام در خارج از کشور ———–
1- 2-2فراغت در شهر ————————–
2- 2-2اوقات فراغت جوانان ——————-
3- 2-2تئوری فراغت ————————–
فصل سوم : چهار چوب نظری
1-3بررسی آراء و اندیشه های صاحب نظران——
1-1-3نظریات رایزرمن ———————–
2-1-3نظریات رایت میلز ———————
3-1-3نظریات فلوئید هاوس——————–
4-1-3نظریات اسپنسر————————-
1-2-3تئوری رفتار واتسن ——————–
2-2-3تئوری انگیزه جورج هومز—————-
3-2-3تئوری طبقات گرازیا ——————-
4-2-3تئوری مربوط به رابطه فراغت بازی ——
3-3فرضیات تحقیق —————————
4-3مدل تحلیلی تحقیق ———————–
فصل چهارم : مبانی روش تحقیق
1-4روش تحقیق ——————————
2-4جامعه آماری —————————-
3-4واحد تحلیل —————————–
4-4شیوه ی نمونه گیری ———————-
5-4حجم نمونه ——————————
6-4تعریف عملیاتی تحقیق ——————–
فصل پنجم : یافته های تحقیق
فهرست جداول ——————————-
1-5تحلیل های تک متغیره ——————–
1-1-5 دوره تحصیلی ————————-
2-1-5 معدل کل——————————
3-1-5 وضعیت تاهل ————————–
4-1-5 رشته تحصیلی ————————-
5-1-5 شغل پدر —————————–
6-1-5 میزان تحصیلات پدر ——————–
7-1-5 درآمد ماهیانه خانوار—————–
8-1-5 آیا در طول سال تحصیلی به فعالیت ورزشی می پردازید؟
9-1-5 نوع فعالیت ورزشی شما چیست؟ ———-
10-1-5 انگیزه شما از انجام فعالیت ورزشی چیست ؟
11-1-5 میزان رضایت شما از انجام فعالیت ورزشی چیست ؟
12-1-5 آیا در کلاس های فرهنگی ورزشی شرکت می کنید؟
13-1-5 در چه کلاسهای فرهنگی و آموزشی شرکت می کنید ؟
14-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست ؟
15-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست ؟
16-1-5 آیا به فعالیت مذهبی هم می پردازید؟ —
17-1-5 نوع فعالیت مذهبی شما چیست ؟ ———
18-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست؟
19-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست؟
20-1-5 آیا در انجمن ها و تشکل های مذهبی شرکت می کنید؟
21-1-5 نوع انجمنی که در آن فعالیت می کنید چیست ؟
22-1-5 انگیزه شما از انجام این فعالیت چیست؟
23-1-5 میزان رضایت شما از انجام این فعالیت چیست ؟
24-1-5 در اوقات فراغت به چه تفریحاتی می پردازید؟
2-5تحلیل های دو متغیره ——————–
1- 2-5رابطه بین دوره ی تحصیلی با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه ———————————-
2- 2-5رابطه وضعیت تاهل با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه —————————————–
3- 2-5رابطه بین نوع فعالیت های فوق برنامه با موفقیت تحصیلی
4- 2-5رابطه پایگاه اجتماعی با میزان شرکت در فعالیت های فوق برنامه ———————————-
5- 2-5رابطه بین انگیزه شرکت در فعالیت های فوق برنامه با میزان شرکت در
این فعالیتها —————————–
6- 2-5رابطه بین میزان رضایت از شرکت در فعالیت های فوق برنامه با میزان شرکت در این فعالیت ها————–
7- 2-5رابطه بین میزان رضایت از شرکت در برنامه های فوق برنامه با موفقیت
در تحصیل ———————————-
فصل ششم : نتیجه گیری
1-6 نتیجه گیری —————————-
2-6فهرست منابع و ماخذ ———————
3-6ضمائم ———————————-
1-1مقدمه
یکی از عرصههایی که زندگی روزمره را بازنمایی میکند و قدرت و مقاومت را در زندگی انسانها به نمایش میگذارد عرصهی فراغت است.
فراغت عرصهای است که اختیار و آزادی انسانها در آن عرصه بیشتر قابل اعمال است. در نتیجه برخلاف کار که انضباط بیشتری را ایجاب میکند، فضای مناسبی برای مقاومت در برابر رویههای فرهنگی جا افتاده و برای پدید آوردن روالها و کردارهای جدید است. از این روست که گفتهاند فراغت میتواند فرهنگ ایجاد کند و هویت افراد را اشکار سازد.
برخی از پژوهشگران بر این باورند که پدیده فراغت در سرتاسر تاریخ زندگی بشر وجود داشته و خاص زمان مشخصی نیست . اما برخی دیگر فراغت را پدیدهای میدانند که با تمدن صنعتی پیود دارد و معتقدند که دارای دو ویژگی و شرایط خاص است که عبارتند از: 1ـ تحت تأثیر مراسم اجباری و الزامات فرهنگی و اجتماعی نیست، بلکه با اراده و اختیار فرد سپری میشود. (براون ،1996 صفحه92)