مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)

مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS); ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)

مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)

این مقیاس توسط دیوید تاكمن و سكستون در سال 1989 طراحی شده است که نخستین بار در سال 2001 میلادی توسط تاكمن در دانشگاه تورنتو كانادا جهت سنجش میزان تعلل ورزی دانشجویان اجرا و هنجاریابی شد. پس از اجرای پرسش نامه 35 گویه ای بر روی 183 دانش آموز، با استفاده از تحلیل عاملی به 16 گویه كاهش یافت.

نمره گذاری مقیاس: این مقیاس دارای 16 گویه می‌باشد که دانشجویان در یک طیف لیکرتی 4 گزینه ای از 1 (اصلاً در مورد من صحیح نیست) تا 4 (کاملاً در مورد من صحیح است) پاسخ گفته‌اند. گرفتن نمره بالا در این مقیاس نشان دهنده تعلل ورزی بالاست. همچنین حداقل و حداکثر نمره تعلل به ترتیب 16 و 64 است.

روایی و پایایی مقیاس: این مقیاس دارای پایایی و روایی مطلوب گزارش شده است (فراری و سكستون، 1998) ضریب پایایی محاسبه شده برای آن 86/. است. پایایی درونی محاسبه شده در تحقیقات مختلف در كشورمان، در حدود 0.90 گزارش شده و مصطفوی (1389)، آلفای كرونباخ آن را بر روی 100 دانشجوی دانشگاه تبریز، برابر 0.86 در پایان نامه خود گزارش نموده است.

دانلود مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)

لینک دانلود و توضیحات فایل”مقیاس ارزیابی تعلل ورزی تحصیلی (TPS)”