مقیاس استراتژی های ارزیابی عملکرد

مقیاس استراتژی های ارزیابی عملکرد; استراتژی های ارزیابی عملکرد

مقیاس استراتژی های ارزیابی عملکرد

ابزار مهم دیگری که برای جمع آوری اطلاعات بکار گرفته شده، پرسشنامه است. پرسشنامه‌ یكی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم برای كسب‌داده‌های تحقیق است. پرسشنامه مجموعه‌ای از سؤال‌ها (گویه‌ها) است كه پاسخ‌دهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را می‌دهد. این پاسخ، داده مورد نظر پژوهشگر را تشكیل می‌دهد. سؤال‌های پرسشنامه را نوعی محرك ـ پاسخ می‌توان محسوب كرد. از طریق سؤال‌های پرسشنامه می‌توان دانش، علایق، نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرار داد(بازرگان و سرمد، 1376؛ فرهی،1381؛350). در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است.

این پرسشنامه شامل دو قسمت بود که عبارتند از:

الف) پرسشنامه مربوط به استراتژی های ارزیابی عملکرد : این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند و توسط محققان طراحی شده است و 4 استراتژی انسان محور(8 گویه)، استراتژی فرآیند محور(8 گویه)، استراتژی نتیجه محور(6 گویه) و استراتژی بستر محور(6 گویه) را می سنجد.

ب) پرسشنامه مربوط به عملکرد سازمانی: این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند. این پرسشنامه توسط محققان طراحی شده است که چهار بعد رشد و یادگیری(2 گویه)، مشتریان(2 گویه)، فرآیندهای داخلی(3 گویه) و مالی(2 گویه) را می سنجد.

پرسشنامه های مذکور شامل 2 بخش عمده می‌باشند:

1) نامه همراه : در این قسمت هدف از گردآوری داده‌ها به وسیلة پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ دهنده در عرضة داده‌های مورد نیاز ، بیان شده است. برای این منظور بر با ارزش بودن داده‌های حاصل از پرسشنامه تأکید گردیده تا پاسخ دهنده به طور مناسب پاسخ سوالها را عرضه کند.

2) سوال‌های(گویه‌ها) پرسشنامه: این بخش از پرسشنامه شامل 2 قسمت است:

الف) سوالات عمومی(جمعیت‌شناختی):

در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع‌آوری گردد.


دانلود مقیاس استراتژی های ارزیابی عملکرد

لینک دانلود و توضیحات فایل”مقیاس استراتژی های ارزیابی عملکرد”