بررسی اعتبار و پایایی فرم اصلاح شده مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر
بررسی اعتبار و پایایی فرم اصلاح شده مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر
مقدمه…………………………………………………………………………………….. 2
بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………………………………. 3
اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 4
اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………. 5
الف) هدف كلی……………………………………………………………………………………………………………………………….. 5
ب) اهداف جزئی …………………………………………………………………………………………………………………………… 5
سئوالات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………… 6
فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………. 6
تعریف متغیر……………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
تعریف نظری……………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
تعریف عملیاتی……………………………………………………………………………………………………………………………….. 7
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 9
انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 9
تفاوت هدف و انگیزه………………………………………………………………………………………………………………………. 13
نظریههای انگیزش………………………………………………………………………………………………………………………….. 14
انواع انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………………………. 15
الف. فیزیولوژیكی – روانشناختی………………………………………………………………………………………………… 15
ب. صلاحیت …………………………………………………………………………………………………………………………………… 15
پ. پیوندجویی یا تعلق……………………………………………………………………………………………………………………. 16
نظریههای انگیزش…………………………………………………………………………………………………………………………. 16
الف. نظریههای انسانگرایانه…………………………………………………………………………………………………………… 16
ب. نظریههای شناختی و كارآمدی شخصی………………………………………………………………………………….. 17
1. عامل فعالیتی یا عملی……………………………………………………………………………………………………………….. 17
2. عامل جانشینسازی………………………………………………………………………………………………………………….. 17
3. عامل تحریكی یا تشویق…………………………………………………………………………………………………………….. 18
4. عامل عاطفی: …………………………………………………………………………………………………………………………….. 18
پ. نظریههای رفتاری……………………………………………………………………………………………………………………… 18
ت. نظریه اسناد……………………………………………………………………………………………………………………………….. 19
ث. نظریه برانگیختگی…………………………………………………………………………………………………………………….. 19
نقش انگیزش در رفتار و یادگیری………………………………………………………………………………………………….. 20
تئوری سلسله نیازهای مازلو…………………………………………………………………………………………………………… 21
1- نیازهای فیزیولوژیكی………………………………………………………………………………………………………………… 21
2- نیازهای ایمنی – امنیت…………………………………………………………………………………………………………… 21
3- نیازهای اجتماعی…………………………………………………………………………………………………………………….. 21
4- نیازهای حرمت نفس………………………………………………………………………………………………………………… 22
5- نیازهای خود شكوفایی……………………………………………………………………………………………………………… 22
تئوری آلدرفر…………………………………………………………………………………………………………………………………… 23
1- نیازهای وجود ( زیستی )………………………………………………………………………………………………………… 23
2- نیازهای وابستگی…………………………………………………………………………………………………………………….. 23
3- نیازها رشد…………………………………………………………………………………………………………………………………. 23
تئوری دو عاملی هرزبرگ……………………………………………………………………………………………………………….. 24
تئوری نیازهای اكتسابی مك كلند…………………………………………………………………………………………………. 25
تئوری دو ساختی انسان ( تئوریxوy)…………………………………………………………………………………………. 27
ویژگیهای انسانها از دیدگاه دو نظریه x وy…………………………………………………………………………………… 28
نظریه هارتر……………………………………………………………………………………………………………………………………… 29
فصل سوم: روش شناختی تحقیق
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 34
روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………. 34
حجم نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………….. 36
روش نمونه گیری: خوشه ای………………………………………………………………………………………………………….. 36
روش اجرای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………… 36
ابزار پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 37
روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………………….. 38
روش آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………… 38
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 40
آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………………………. 41
آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………………. 74
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………. 81
مروری بر تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….. 81
بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………… 82
پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………………………………………. 83
پیشنهاد به خانواده ها…………………………………………………………………………………………………………………… 83
پیشنهادات برای معلمان و مدارس………………………………………………………………………………………………. 85
راههای افزایش انگیزه………………………………………………………………………………………………………………….. 85
پیشنهادات برای تحقیقات آینده…………………………………………………………………………………………………. 87
محدودیتهای تحت كنترل پژوهشگر…………………………………………………………………………………………… 88
محدودیتهای خارج از كنترل پژوهشگر………………………………………………………………………………………. 89
منابع و ماخذ
منابع و مآخذ………………………………………………………………………………………………………………………………… 91
منابع اینترنتی………………………………………………………………………………………………………………………………. 92
پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر
پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………………… 94
یک نمونه تکمیل شده پرسشنامه……………………………………………………………………………………………….. 97
لینک دانلود و توضیحات فایل”بررسی اعتبار و پایایی فرم اصلاح شده مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر”