پاورپوینت نظریه های یادگیری در روانشناسی
یادگیری آموزش تغییر رفتار نسبتا پایدار;تمرین تجربه
تعریف آموزش :
-آموزش از پیش تعیین شده است
-به منظور یادگیری بین دانش آموز و معلم صورت می گیرد
-همراه با كنش متقابل است
-آموزش ابزاری برای یادگیری است
-آموزش بعد بیرونی دارد در حالیكه یادگیری جنبه درونی دارد
-آموزش ممكن است به یادگیری نینجامد
حافظه چیست؟
-حافظه با یادگیری فرق دارد
-حافظه عبارتست از ثبت نسبتا پایداری كه زیربنای یادگیری است
-حافظه شامل پردازشهای مختلفی است كه در زمان معینی ثبت می شود
-از نظر رفتار گرایان حافظه همان یادگیری است
-از نظر روانشناسان شناختی ، حافظه با یادگیری فرق دارد چون متأثر از عوامل پردازشی است
تعریف رشد:
-رشد تغییراتی پیوسته و منظم است كه در نتیجه گذشت زمان بوجود می آید.
-رشد و یادگیری تأثیر متقابل دارند
-رشد زمینه یادگیری را فراهم می كند و یادگیری هم منجر به رشد بهتری می شود
-یادگیری به تمرین وابسته است در حالیكه در رشد یا تأثیر یادگیری وجود ندارد و یا تأثیر آن كند است.
لینک دانلود و توضیحات فایل”پاورپوینت نظریه های یادگیری در روانشناسی”