پاورپوینت انواع یادگیری در روانشناسی

یادگیری روانشناسی مغز;دانش افکار تحصیل;توسعه فردی;تمرینات یادگیرنده;یادگیری انگیزش

یادگیری چیست؟

nمعروف ترین تعریفها، تعریفی است که به وسیلهکیمبل، پیشنهاد شده است :یادگیری(learning)،تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری (رفتار بالقوهbehavioral potentiality )که در نتیجه تمرین تقویت شده رخ می دهد. این تعریف را با دقت بیشتری بررسی می کنیم،نخستاینکه یادگیری همواره باید قابل انتقال به رفتار مشاهده پذیر باشد. یادگیرنده (learner)قادر به انجام کاری خواهد بود که پیش از یادگیری نمی توانست آن را انجام دهد.دوماینکه این تغییر رفتاری نسبتا پایدار است؛ یعنی نه موقتی و نه ثابت است.سوم، تغییر در رفتار الزاما نباید بالافاصله بعد از تجربه یادگیری رخ دهد.چهارم، تغییر در رفتار از تجربه یا تمرین ناشی می شود وپنجم،اینکه تجربه یا تمرین باید تقویت شود.

nیادگیری در انسان میتواند بخشی از فرایندتحصیل،توسعه فردی، و تمرینات باشد که ممکن است هدفمند یا به وسیلهانگیزشانجام شود. مطالعه ی اینکه یادگیری چگونه رخ می دهدد بخشی ازروان‌شناسی تربیتی،عصب روانشناسی،تئوری آموزشوعلوم پرورشیمیباشد. یادگیری ممکن است در نتیجه یخوگیرییاشرطی‌شدن کلاسیک(همانطور که در بسیاری از تیره های جنبندگان دیده شده است) انجام شود یا اینکه میتواند نتیجه ی کارهای پیچیده ای نظیر بازی (که صرفا در جنبندگان هوشمند دیده شده است) باشد.یادگیری ممکن استخودآگاهیاناخودآگاهانجام شود. یادگیری اینکه یک رویداد ناگوار، فرارناپذیر است و نمیشود از آن پیشگیری کرددرماندگی آموخته‌شدهنامیده میشود. شواهدی وجود دارد که در انسان، در هنگام جنینی یادگیری در 32 هفته پس از باروری شروع میشود، که گویای این میتواند باشد کهدستگاه عصبی مرکزیبه اندازه ی کافی توسعه یافته است و آماده است تاحافظهشروع به کار کند

دانلود پاورپوینت انواع یادگیری در روانشناسی

لینک دانلود و توضیحات فایل”پاورپوینت انواع یادگیری در روانشناسی”