دانلود چگونه معلمین آموزشگاه را به استفاده از كامپیوتر و اینترنت در امر تدریس ترغیب نمایم

دانلود چگونه معلمین; آموزشگاه را به استفاده; از كامپیوتر و اینترنت در امر تدریس; ترغیب نمایم

چكیده

یکی از استفاده های فناوری اطلاعات که امروزه به صورت یک امر فراگیر تبدیل شده است استفاده از كامپیوتر و اینترنت می باشد، اما متاسفانه طبق ارقام ارائه شده توسط سایت های آماری مربوط به کاربران ایرانی، اکثریت افراد فقط از سرگرمی های این تکنولوژی عظیم استفاده می کنند. این در حالیست که در بسیاری از کشورهای پیشرفته به دلیل جا افتادن مفهوم و دلیل استفاده از اینترنت و حتی استفاده اجباری از اینترنت برای کارهای روزمره برای عموم ،اینترنت به یک ابزار کمکی قدرتمند تبدیل شده است .

اینجانب ……مدیر ….. تصمیم گرفتم در سال تحصیلی جدید معلمان آموزشگاه را به استفاده صحیح و همه جانبه از كامپیوتر و اینترنت علاقه مند سازم و آنان را به سمتی سوق دهم که بتوانند از اینترنت در جهت پیشرفت تحصیلی و بالا بردن معلومات عمومی و شکوفایی فکری خود و دانش آموزانشان استفاده کنند،آنها را با سایت های مختلف و کاربردهای فراوان اینترنت آشنا ساختم و به آنها یاد دادم چگونه می توانند با پرداخت هزینه اندک و صرفه جویی در وقت هر آنچه برای آنها مفید است بدست آورند؟چگونه از اینترنت برای انجام تحقیقات خود ، بدست آوردن نمونه سوالات امتحانی ، نمونه سوالات کنکور ، نرم افزارهای آموزشی جذاب و رایگان استفاده کنند؟ چه سایت های معتبر هستند؟ چگونه می توان امنیت کامپیوتر خود را هنگام استفاده از اینترنت تضمین کرد؟و چرا باید تا حد ممکن از موارد منفی استفاده از اینترنت دوری نمایند؟ شرایطی فراهم کردم تا خودشان نتیجه استفاده نادرستی را که دیگران انجام داده اند ببینند و تصمیم بگیرندو…

ارائه این اطلاعات که در زنگ های تفریح و بعضی اوقات در زنگ های فوق برنامه انجام می شد ، برای معلمان بسیار جالب بود و هر جلسه مطالب را با اشتیاق زیاد پی گیری می نمودند ،و از نتیجه کار راضی بودند واز آن در کلاسهای خود استفاده نمودند،چون معتقد بودند این کارهم از نظر آموزشی و هم پرورشی برای دانش آموزان مفید است.

مقدمه

عصر كنونی را به دلیل افزایش اطلاعات علمی و فناوری های نوین كه همه اركان اجتماعی و زندگی روزمره را دگرگون كرده است، عصر اطلاعات و ارتباطات نامیده اند. انقلاب اطلاعاتی، پیشرفت روزافزون علم و موضوع جهانی شدن، عواملی هستند كه ضرورت پرداختن به موضوع مهم «نوآوری برای ایجاد تحول در آموزش» را دوچندان می كنند. معلم به سبب سروكار داشتن با امر آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم باید به طور مستمر، همگام و هماهنگ با تحولات كشور، روش ها و راهبردهای آموزشی و تربیتی خود را تغییر دهد.

با این كه به طور كلی پایه و اساس تحولات تعلیم و تربیت در جهان، از علم و فناوری نشأت می گیرد، ولی در عمل ثابت شده است كه اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش، ریشه در تجربیات و تلاش علمی و عملی معلمان هوشمند و آینده نگر داشته اند. امروزه معلمان توانسته اند با به كارگیری علم و فناوری های جدید اطلاعاتی، روش هایی نو خلق كنند و كلاس درس را از محدوده چهاردیواری خارج كنند و با سایر مراكز علمی و آموزشی جهان مرتبط سازند. یكی از این دگرگونی های شگفت آور در كلاس درس این است كه، امروزه كلاس های درس در فضایی قرار گرفته اند كه هر آن می توانند با هر نقطه ای از جهان ارتباط برقرار كنند. از این رو، دیگر نمی توان از روش های معمول آموزش انتظار معجزه داشت و به آن ها پای بند بود. با توجه به تحولات عظیمی كه هر لحظه در كشور رخ می دهند، آموزش و پرورش، به ویژه معلمان، باید هماهنگ و همسو با تحولات كشور گام بردارند و در این میان، روش ها و رویكردها و نگرش های آموزشی خود را متناسب با تحولات كشور و پیشرفت های جهانی تعلیم و تربیت نوسازی كنند. در حقیقت معلمان به جای تقلید و تبعیت از برنامه ها و الگوهای آموزشی بیگانگان، باید تلاش كنند جهش خلاقانه ای در نهاد آموزش و پرورش به وجود آورند.

در سال های اخیر، برخی از كشورهای مسلمان در حال توسعه، با استفاده از نوآوری های آموزشی نظیر تلفیق رشته های درسی بهره گیری از علم و فناوری، توسعه پژوهش در آموزش، ایجاد مدارس هوشمند و مجازی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدرسه ها و …… توانسته اند، بسیاری از موانع را بردارند و از آموزش و پرورشی پیشرفته برخوردار شوند. نتیجه تجربیات این كشورها نشان می دهد كه در امر آموزش، تغییر نگرش معلمان، بسیار مؤثرتر از توسعه ابزارهای جدید آموزشی است. به دیگر سخن، تحول در آموزش و پرورش باید از معلم و كلاس درس شروع شود.

دانلود دانلود چگونه معلمین آموزشگاه را به استفاده از كامپیوتر و اینترنت در امر تدریس ترغیب نمایم

لینک دانلود و توضیحات فایل”دانلود چگونه معلمین آموزشگاه را به استفاده از كامپیوتر و اینترنت در امر تدریس ترغیب نمایم”