بررسی شیوع اختلالات روان شناختی بر اساس آزمون های ترسیمی در دانش آموزان دختر و پسر 12-7 ساله

شیوع اختلالات روان شناختی; آزمون های ترسیمی;دانش آموزان; دختر ; پسر; 127 ساله

شرح مختصر: کودک دوران اول زندگی خود را که مهم ترین قسمت زندگی است، در خانواده ی خود می گذراند، نخستین تجربه های سازشی وی با اعضای خانواده اش تحقق می یابد. کودک باید بتواند آن چه در دل دارد، آزادانه بیان کند و نقاشی ابزاری مناسب برای بیان این آزادی است. بررسی های جدید در زمینه نقاشی های کودکان از اواخر قرن 19 آغاز شده است و بسیاری از پژوهندگان پیشین بر این گمان بوده اند که نقاشی کودک نسخه ای از یک تصویر در ذهن او می باشد و بنابراین نقاشی های یک کودک، دریچه ای گشوده بر اندیشه ها و احساسات اوست. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر در سال تحصیلی 94-1393انتخاب شده و نمونه آن 180 نفر از کودکان گروه سنی (12-7) سال بوده اند که 90 نفر آن دختر و 90 نفر آن پسر می باشند که از هر پایه 15 نفر که به صورت نمونه گیری تصادفی از 6 مدرسه شهر انتخاب شده اند.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………

بیان مسئله…………………………………………………………………………………….

ضرورت و اهمیت به نقاشی کودکان…………………………………………………………..

کاربرد نتایج تحقیق……………………………………………………………………………

اهداف پژوهش………………………………………………………………………………..

سوالات تحقیق……………………………………………………………………………….

مفاهیم کلیدی ………………………………………………………………………………..

فصل دوم: ادبیات تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………….

نقاشی چیست……………………………………………………………………………………..

سیر تحول نقاشی در کودک………………………………………………………………………..

عوامل موثر بر نقاشی کودک………………………………………………………………………

انگیزه نقاشی……………………………………………………………………………………….

تحلیل و تفسیر نقاشی براساس معنی رمزی عناصر نقاشی………………………………………….

تفسیر کلی تست ترسیم آدمک……………………………………………………………………..

روش بررسی عواطف بر اساس تست ترسیم آدمک…………………………………………………

روش تحلیل نقاشی آدمک……………………………………………………………………………

جنبه های کلی نقاشی……………………………………………………………………………..

رمز گرائی رنگ ها………………………………………………………………………………

جنبه های تحلیلی نقاشی……………………………………………………………………………

نظریات نقاشی…………………………………………………………………………………….

پیشینه ی تحقیق…………………………………………………………………………………..

فصل سوم: روش شناسی

مقدمه……………………………………………………………………………………………

روش تحقیق……………………………………………………………………………………..

جامعه آماری…………………………………………………………………………………….

نمونه گیری و روش نوشتن نمونه………………………………………………………………..

متغیرها………………………………………………………………………………………….

ابزارپژوهش……………………………………………………………………………………

روشاجرایپژوهش…………………………………………………………………………….

تجزیه و تحلیل داده های آماری…………………………………………………………………..

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

مقدمه…………………………………………………………………………………………..

توصیف داده ها…………………………………………………………………………………

تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………

فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث درباره ی نتایج آن………………………………………

منابع

دانلود بررسی شیوع اختلالات روان شناختی بر اساس آزمون های ترسیمی در دانش آموزان دختر و پسر 12-7 ساله

لینک دانلود و توضیحات فایل”بررسی شیوع اختلالات روان شناختی بر اساس آزمون های ترسیمی در دانش آموزان دختر و پسر 12-7 ساله”