تحقیق درباره روش تولید بوش سیلندر اتومبیل

تحقیق درباره روش تولید بوش سیلندر اتومبیل ;تحقیق روش تولید بوش سیلندر اتومبیل;مقاله درباره روش تولید بوش سیلندر اتومبیل;مقاله روش تولید بوش سیلندر اتومبیل;تحقیق و بررسی روش تولید بوش سیلندر اتومبیل;تحقیق در مورد روش تولید بوش سیلندر اتومبیل;تحقیق درباره تولید بوش سیلندر اتومبیل;تحقیق درباره روش سیلندر اتومبیل

بوش سیلندر از جمله قطعات چدنی است كه نسبت به ساختار زمینه بسیار حساس است و ویژگی های ساختاری قطعه تعیین كنندة عمر و دوام و سلامت موتور اتومبیل می باشد . برای تولید این قطعه در صنعت از دو روش استفاده می شود . روش نخست ، ریخته گری در ماسه به روش سیلیكات سدیم است . بوشی كه از این روش تولید می شود دارای استحكام پایینی بوده و بعلت رطوبت موجود در سیستم ، عیوب انقباضی و گازی فراوانی در قطعه مشاهده می شود .

روش صنعتی و جدید برای تولید بوش سیلندر ریخته گری در قالب فلزی به روش گریز از مركز است . در این روش مذاب به سرعت در قالبی كه در حال گردش است ، ریخته شده ، شكل می گیرد . استفاده از روشهای گریز از مركز برای تولید بوش چدنی به جای روش ریخته گری در ماسه دارای مزایای زیر است :

1ـ حداقل عیوب گازی و انقباضی به همراه ضریب تراكم جرمی بالا

2ـ حذف سیستم راه گاهی و تغذیه و مشكلات موجود در این سیستمها

3ـ حذف سیستم ماهیچه گذاری و مشكلات موجود در این سیستم

4ـ تولید بوش با حداقل ضخامت ممكن برای انجام مراحل ماشین كاری

5ـ استحكام و خواص مكانیكی بالاتر نسبت به سیستم ریخته گری در ماسه

6ـ افزایش سرعت تولید

گرچه استفاده از روشهای گریز از مركز در تولید بوش از مزایای زیادی برخوردار است ،‌ولی باید توجه داشت كه به دلیل شرایط خاصی كه به لحاظ استفاده از قالب فلزی بر نحوة انجماد حاكم است ،‌ باعث می شود تا كنترل ساختار متالورژیكی قطعه با مشكلات عدیده ای روبرو باشد كه از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره كرد :

1ـ جدایش فازها در اثر نیروی گریز از مركز

2ـ تغییر ساختار متالورژیكی و تشكیل مناطق كاربیدی

در فرآیندهای متداول ریخته گری سیلندر ، دستیابی به ساختاری مناسب در قسمت

دانلود تحقیق درباره روش تولید بوش سیلندر اتومبیل

لینک دانلود و توضیحات فایل”تحقیق درباره روش تولید بوش سیلندر اتومبیل”