پاورپوینت آشنایی با مک دونالد و روند پیشرفت آن
مک دونالد;روند پیشرفت مک دونالدز;ری کروک;قوانین مهم و خاص در مک دونالد;عوامل موثر در موفقیت مک دونالدز
فهرست مطالب
مقدمهتاریخچه مک دونالدزروند پیشرفت مک دونالدزری کروکبرند سازی ری کروکتوسعه شعبه های مک دونالدزقوانین مهم و خاص در مک دونالدجنگ برگرهادهه ۹۰ و مشکلات مک دونالدزمک دونالد و جذب کودکانبرندهایی که مک دونالدز خریداری کردعوامل موثر در موفقیت مک دونالدزسرانجام ری کروکنکاتی جالب در مورد مک دونالدزانتقادات وارده بر مک دونالدزمنابع
مقدمه
مک دونالد بزرگ ترین رستوران زنجیره ای فست فود در سرتاسر جهان است، در ۱۲۰ کشور دنیا ۴۰ هزار شعبه دارد و روزانه به ۶۸ میلیون مشتری سرویس دهی می کند. مکدونالد نهتنها از نظر تعداد شعبهها، بلکه از نظر ارزش نیز باارزشترین برند فستفودی جهان محسوب میشود.
ارزش برند مکدونالد چیزی در حدود ۱۳۰.۳۷ میلیارد دلار تخمین زده میشود. تنها شرکت ارائهی غذا که میتواند با مکدونالد رقابت نزدیکی داشته باشد، کافههای زنجیرهایاستارباکساست.
مکدونالد صرفاً نامی بزرگ در صنعت فست فود نیست و توانسته در جمع برندهای مطرح جهانی نظیر اپل، آمازون و فیسبوک نیز بدرخشد.
مک دونالد یکی از نمونه های بارز موفقیت در دنیای کسب و کار است و بسیاری روند رشد این شرکت را الگوی خود قرار می دهند. اما رستوران مک دونالد چطور به این موفقیت عظیم رسید و از کجا کار خود را آغاز کرد؟
تاریخچه مک دونالد
این کسب و کار در اواخر دهه ۱۹۳۰ و توسط دو برادر به نام های ریچارد و موریس مک دونالد در کالیفرنیا راه اندازی شد. آن ها ابتدا یک غرفه کوچک هات داگ فروشی در نزدیک محل برگزاری مسابقات اسب سواری در سانتا آنیتا کالیفرنیا داشتند. در سال ۱۹۴۰ برادران مک دونالد رستوران باربکیویی در سن برناردینو کالیفرنیا راه اندازی کردند و در سال ۱۹۴۸ آن را به یک رستوران همبرگر فروشی تبدیل کردند.
درون این دکه عملاً جایی برای نشستن وجود نداشت و تنها چند چهارپایه در بیرون آن به چشم میخورد. برادران مکدونالد چند پیشخدمت را استخدام کردند تا به ماشینهای سرراهی که در محوطهی پارکینگ توقف میکنند، خدمات ارائه دهند. کسبوکار برادران مکدونالد خیلی زود شکوفا شد و آنها در یک سال درآمد خیرهکنندهی ۲۰۰ ۰۰۰ دلار را به دست آوردند.
این رستوران تمرکز خود را روی همبرگر، نوشابه، چیپس و شیرینی پای قرار داده بود.
وقتیکهجنگ جهانی دومبه پایان رسید، رقابت رستورانها در سن برناردینو بالا گرفت. برادران مکدونالد در سال ۱۹۴۸ متوجه اتفاقی شگفتانگیز در مورد منوی کبابهایشان شده بودند؛ ۸۰ درصد از فروش آنها از همبرگرها بود. ریچارد مکدونالد در کتاب «مکدونالد: در پشت قوسها» میگوید: «ما هرچه بیشتر کار میکردیم، بیشتر همبرگر میفروختیم .»
روند پیشرفت مک دونالدز
برادران مکدونالد برای مدت ۳ ماه درب رستوران خود را بستند و به بازسازی کسبوکار خود در قالب یک رستوران سلفسرویس پرداختند. رستورانی که مشتریان میتوانستند شخصاً ساندویچ موردعلاقهشان را تهیه کنند.
آنها ۲۰ پیشخدمت خود را اخراج کردند و ظروف فلزی رستوران جای خود را به ظرفها و لیوانهای کاغذی دادند. درنتیجه دیگر نیازی به استخدام ظرف شور نبود. آنها منوی خود را سادهتر کردند و تعداد گزینهها را به ۹ مورد رساندند؛ همبرگر، چیزبرگر، ۳ نوع نوشیدنی بدون الکل، شیر، قهوه، چیپس و پای.
نام رستوران جدید مکدونالدز بود.
و………
لینک دانلود و توضیحات فایل”پاورپوینت آشنایی با مک دونالد و روند پیشرفت آن”