مبانی نظری و پیشینه آموزش زندگی خانوادگی و سبک فرزندپروری
مبانی نظری و پیشینه آموزش زندگی خانوادگی و سبک فرزندپروری
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
1-مقدمه ………………………………………………………………………………………… 13
2-خانواده ………………………………………………………………………………………. 14
3-نوجوانی ………………………………………………………………………………………. 26
4-خانواده و نوجوان …………………………………………………………………………. 29
5-تاثیر روابط خانواده بر وضعیت روانی نوجوان ………………………………….. 49
6-شیوه های فرزندپروری …………………………………………………………………. 56
7-آموزش زندگی خانوادگی ( F.L.E ) ……………………………………………. 74
7-1-آیا والدین به آموزش نیاز دارند ؟ ……………………………………………… 74
7-2-آموزش گروهی والدین ……………………………………………………………. 77
7-3-آموزش زندگی خانوادگی ( F.L.E ) ……………………………………….. 79
8-ادبیات پژوهشی …………………………………………………………………………. 92
8-1-یافته های پژوهشی داخلی ………………………………………………………. 92
8-2-یافته های پژوهشی خارجی ……………………………………………………. 93
مقدمه
در این فصل ابتدا درباره ماهیت خانواده ( انواع خانواده ها ، الگوهای خانواده ، انواع تیپ های خانواده و اهداف آن ، روابط درون فردی خانواده ، روابط مادری از دیدگاه نظریه های روان شناختی ، تعامل مادر – فرزند و پدر – فرزند ) صحبت شده است . سپس از نوجوانی ( انواع آسیب ها و مشکلات آن ، نقش عواطف ، یاس ، خویشتن پنداری ، عزت نفس و سازگاری با فشار روانی نوجوانان ) ، انتظارات والدین – نوجوان و بالعکس ، ضرورت درک نوجوان و تاثیر روابط خانواده صحبت شده و در ادامه از شیوه های فرزندپروری و تاثیرپذیری آن از فرهنگ ، ابعاد فرزندپروری و مدل های رفتاری برخورد والدین با فرزندان و بالعکس و در پایان در مورد آموزش زندگی خانوادگی ( F.L.E ) ، اهداف و محتوای آن مطالبی ارائه گردید .
لینک دانلود و توضیحات فایل”مبانی نظری و پیشینه آموزش زندگی خانوادگی و سبک فرزندپروری”