مبانی نظری و پیشینه اختلالات یادگیری و پردازش اطلاعات
مبانی نظری و پیشینه اختلالات یادگیری و پردازش اطلاعات
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… 12
2-2- سیرتحولی تاریخی اختلالات یادگیری………………………………………………………………………. 12
2-3- تعاریف اختلال یادگیری……………………………………………………………………………………………… 15
2-4- مشکلات ویژه اختلال یادگیری………………………………………………………………………………… 18
2-4-1- نقص توجه…………………………………………………………………………………………………………. 18
2-4-2- پردازش اطلاعات………………………………………………………………………………………………. 18
2-4-3- مشکلات هماهنگی حرکتی…………………………………………………………………………….. 20
2-4-4- مشکلات اجتماعی……………………………………………………………………………………………. 20
2-4-5- اختلال خواندن………………………………………………………………………………………………… 21
2-4-6- مشکلات زبان شفاهی……………………………………………………………………………………….. 22
2-4-7- اختلال نوشتن…………………………………………………………………………………………………… 23
2-4-8- اختلال حساب…………………………………………………………………………………………………… 23
2-4-9- مشکلات حافظه………………………………………………………………………………………………… 24
2-5- سبب شناسی اختلال یادگیری………………………………………………………………………………….. 25
2-5-1- عوامل عصب شناسی………………………………………………………………………………………… 26
2-5-2-عوامل ژنتیکی……………………………………………………………………………………………………… 26
2-5-3- عوامل محیطی…………………………………………………………………………………………………… 27
2-5-4- تاخیر در تحول………………………………………………………………………………………………….. 27
2-6- شیوع اختلال یادگیری ویژه……………………………………………………………………………………….. 28
2-7- نظریات پردازش اطلاعات……………………………………………………………………………………………. 28
2-7-1- نظریه اتیکنسون و شفرین……………………………………………………………………………….. 29
2-7-2- نظریه سطوح پردازش………………………………………………………………………………………. 31
2-7-3- نظریه رمز دو گانه……………………………………………………………………………………………… 32
2-7-4- مدل پردازش توزیع موازی……………………………………………………………………………….. 33
2-7-5- مدل پیوندگرایی………………………………………………………………………………………………… 34
2-8- پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………… 35
2-8-1- پردازش اطلاعات در افراد با اختلال یادگیری………………………………………………… 35
2-8-2- پردازش اطلاعات در افراد با نیازهای ویژه………………………………………………………. 39
2-9- نتیجه گیری از تحقیقات پیشین…………………………………………………………………………………. 40
لینک دانلود و توضیحات فایل”مبانی نظری و پیشینه اختلالات یادگیری و پردازش اطلاعات”