پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک

پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک;چارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک;پیشینه پژوهش کتاب الکترونیک;پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری;مبانی نظری کتاب الکترونیک

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 50صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

کتاب های الکترونیکی را می توان با توجه به ویژگی ها، امکانات و کارکردهای آن به صورت زیر دسته بندی کرد:

1- کتاب های الکترونیکی متن – محور: این نوع از کتاب های الکترونیک، فقط شامل متن هستند و هیچ گونه تصویر، نمودار و جدول در آن ها مشاهده نمی شود.

2- کتاب های الکترونیکی تصویری: در این گونه کتاب ها، همراه با متن، تعدادی تصویر، نمودار و جدول نیز مشاهده می شود و در این کتاب ها در مواردی از تصاویر متحرک و انیمیشن نیز برای تاثیر گذاری بیشتر استفاده می شود.

3- کتاب های الکترونیک همراه با امکانات صوتی: این کتاب ها از نظر امکانات صوتی برای تعامل بیشتر و بهتر با مخاطبان خود استفاده می کنند. این کتاب ها قابلیت استفاده برای نابینایان را فراهم می کند. (رضایی و نثری،1391)

شاید بیشترین استفاده ازساختار کتب الکترونیکی را در ایران بتوان در انتشار روزنامه ها دید. روزنامه های ایرانی که به حضور در اینترنت علاقه مند بودند مخصوصا قبل ازظهورUnicode که کاربا فونت های فارسی را استاندارد کرد از این روش استفاده می کرده و می کنند. در این روش هر صفحه روزنامه به صورت یک فایل نسبتا حجیم عرضه می شود. عرصه دیگری که احتمال دارد خوانندگان با آن برخورد کرده باشند، کتاب های راهنماینرم افزارهایی هستند که در کنار نرم افزارها ولی به صورت یک کتاب الکترونیکی عرضه می شوند. قریب به اتفاق این کتاب ها با نرم افزار Adobe Reader قابل مطالعه هستند. در این گونه کتاب های الکترونیکی معمولا تمام صفحات کتاب پشت سر هم قرار می گیرند؛ نکته قابل توجه این که در یک کتاب برخلاف روزنامه ها از تصاویر پرحجم، خبری نیست. بنابراین حجم یک کتاب کامل به طور متوسط از سیصد تا پانصد کیلوبایت بیشتر نخواهد بود، به صورتی که چهار کتاب الکترونیکی را می توان در یک فلاپی معمولی قرار داد.


فهرست منابع

اصنافی، امیررضا (1384)، “كتابهای الكترونیكی در كتابخانه‌ها”، مجله الكترونیكی مركزاطلاعات و مدارك علمی ایران، شماره چهارم، دوره چهارم.

باباتباردرزی، حسین، فرشی، معصومه، محمودی، حسین، مختاری نوری، جمیله(1391).”مقایسه آموزش مراقبت پرستاری در امداد و انتقال هوایی به دو روش سخنرانی و آموزش الکترونیک”، طب نظامی; 14 (1) :27-31.

بابائی، محمود(1382). “نشر الكترونیكی”، تهران: مركز اطلاعات و مدارك علمی ایران.

بارکر، فیلیپ، مزینانی، علی (1373). “کتابهای الکترونیک و کتابخانه های آینده.” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه‌های عمومی 4(1): 87-99.

بهادرانی، مهناز، یوسفی، علیرضا، چنگیز، طاهره(1385). “اثربخشی سه شیوه تدریس مدلاین به دانشجویان پزشكی: آموزش آنلاین، حضوری وتلفیقی”، آموزش در علوم پزشكی; 6(2 (پیاپی 16):35-43.

پناهی،سیروس(1383).”کتابخانهمجازیوتفاوتهایآنباکتابخانههایالکترونیکیودیجیتالی”،فصلنامهکتاب;شماره٥٤.

چاروسه، امین(1387).”كتابخانه دیجیتال”، آموزش مجازی دانشگاه آزاد قزوین.

ذوالفقاری، میترا، مهرداد، ندا، پارسایكتا، زهره، سلمانی باروق، نسرین، بحرانی، ناصر(1386).”تاثیر دو روش آموزش الكترونیك و سخنرانیبر یادگیری درس بهداشت مادر و كودك دانشجویان پرستاری”، آموزش در علوم پزشكی; 7(1 (پیاپی 17)):31-39.

رضایی عیسی، نثری، شبنم (1391).”جایگاه کتاب‌های درسی الکترونیک در نظام‌های آموزشی.” مجله راهبــردهای آموزش 5(4): 265-273.

زارعی زواركی، اسماعیل، غریبی، فرزانه(1391). “تاثیر آموزشی چندرسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنیپایه چهارم شهر اراک”، روانشناسی افراد استثنایی; 2(5):1-19.

سابقی، حکیمه(1390). “بررسی مقایسه ای تاثیر دو روش آموزش الکترونیک و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد گزارش نویسی پرستاران شاغل در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان”،مرکز آموزش بین الملل بم.

سعیدی نجات، شهین ، وفایی نجار، علی(1390).”تاثیر برنامه ‌‌های آموزش از راه دور بر موفقیت تحصیلی دانشجویان”، آموزش در علوم پزشكی; 11(1 (پیاپی 30)):1-9.

Undergraduates in Economics Literature and Nursing.” The Journal of Academic Librarianship33(1): 3-13.

Korat O. (2010). “Reading electronic books as a support for vocabulary story comprehension and word reading in kindergarten and first grade.” Computers & Education55(1): 24-31.

Korat O. I. Levin et al. (2013). “E-book as facilitator of vocabulary acquisition: support of adults dynamic dictionary and static dictionary.” Reading and Writing: 1-17.

Krause U.-M. R. Stark et al. (2009). “The effects of cooperative learning and feedback on e-learning in statistics.” Learning and Instruction19(2): 158-170.

Massey S. L. Lee et al. (2012). “The effects of synchronized distance education on anxiety depression and academic achievement in first year doctor of pharmacy students in an accelerated curriculum.” Currents in Pharmacy Teaching and Learning.

Mohammadi N. V. Ghorbani et al. (2011). “Effects of e-learning on language learning.” Procedia Computer Science3(0): 464-468.

Rello L. G. Kanvinde et al. (2012). “A Mobile Application for Displaying More Accessible eBooks for People with Dyslexia.” Procedia Computer Science14(0): 226-233.

Rienties B. N. Brouwer et al. (2013). “The effects of online professional development on higher education teachers’ beliefs and intentions towards learning facilitation and technology.” Teaching and Teacher Education29(0): 122-131.

دانلود پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک

لینک دانلود و توضیحات فایل”پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک”