پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی;تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

فهرست مطالب

پیشگفتار……………………………………………………………………………………………………………………………..ا-ب

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..ب-ج

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………ج-د

فصل اول: كلیات تحقیق

1-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………1

1-2 بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………2

1-3 اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………..2

1-4 اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………………….2

1-5 سئوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………3-2

1-6 فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………….3

1-7 كلید واژه ها……………………………………………………………………………………………..4-3

فصل دوم: پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه……………………………………………………………………………………………………5

2-2 تاریخچه موضوع…………………………………………………………………………………. 7-6

2-3 پیشینه نظری…………………………………………………………………………………..8-7

2-4 پیشینه عملی(نقد کتاب)………………………………………………………………………………………………9

2-5 ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….9

فصل سوم: روش تحقیق

3-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………10

3-2 روش های مورد استفاده در تحقیق…………………………………………………………………………..11

3-3 فنون گردآوری اطلاعات و توضیح آن ها…………………………………………………………………..12

3-4 جمع آوری داده ها…………………………………………………………………………………………………….12

3-5 تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………..13

فصل چهارم: یافته های تحقیق

4-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….14

4-2 قرآن کتاب آسمانی ما……………………………………………………………………………………………….15

4-3 تعریف ادبیات……………………………………………………………………………………………………………. 15

فرضیه 1: ادبیات فارسی از کلام قرآن بهره های فراوانی گرفته است…………………………….17-16

4-4 تاثیرات دین اسلام در عرصه ی ادبیات………………………………………………………………19-17

5-4 صبر و شکیبایی قرآن در نظم شاعران………………………………………………………………..20-19

6-4 حدیث چیست………………………………………………………………………………………………………21-10

4- 6-1-حدیث محبت در ادب فارسی………………………………………………………………………..25-21

فرضیه 2: برخی از شعرای متقدم در آیات و احادیث در شعر خود بهره گرفته اند…………. 35-27

فرضیه 3: میزان استفاده حافظ از احادیث و قرآن در اشعارش زیاد بوده است…………..42-36

فرضیه 4: مولوی داستان یوسف را در اشعار خود بررسی کرده است………………………..59-43

فرضیه 5: سنایی در اشعار خود به تصویر پردازی قرآنی پرداخته است…………………….66-60

فرضیه 6: شهریار دراشعار خود از نهچ البلاغه بهره برده است………………………………….98-67

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5- 1مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….128

5-2 بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………. 130-129

5-3 مشکلات تحقیق………………………………………………………………………………………………………130

5-4- پیشنهادات تحقیق…………………………………………………………………………………………………131

فهرست منابع و مآخذ……………………………………………………………………………133-132

پیوست

فهرست جداول…………………………………………………………………………..127-99

جدول 1-4- توزیع فراوانی افراد شركت كننده در تحقیق بر حسب سن

جدول 2-4- شاخص های تمایل مركزی و شاخص های پراكندگی سن افراد شركت كننده در تحقیق

جدول 3-4- توزیع فراوانی سن افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 4-4- توزیع فراوانی افراد شركت كننده در تحقیق بر حسب پایه تحصیلی

جدول 5-4- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شركت كننده در تحقیق

جدول 6-4- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 7-4- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شركت كننده در تحقیق

جدول 8-4- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 9-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی

جدول 10-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 11-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی

جدول 12-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 13-4- توزیع فراوانی علاقه افراد شركت كننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده كننده از قران و احادیث

جدول 14-4- توزیع فراوانی علاقه افراد شركت كننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده كننده از قران و احادیث به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 15-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده كننده از قرآن و حدیث

جدول 16-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده كننده از قرآن و حدیث به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 17-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی

جدول 18-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 19-4- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان

جدول 20-4- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 21-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده با شعرای استفاده كننده از قرآن و حدیث در اشعار خود

جدول22-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده با شعرای استفاده كننده از قرآن و حدیث در اشعار خود به تفكیك پایه تحصیلی

جدول23-4- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شركت كننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در كسب عبرت برای سایرین

جدول 24-4- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شركت كننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در كسب عبرت برای سایرین به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 25-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری

جدول 26-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 27-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده كننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها

جدول 28-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده كننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها به تفكیك پایه تحصیلی

جدول 29-4- تجزیه و تحلیل آماری بین پاسخ های داده شده توسط دو گروه شركت كننده در تحقیق ( پایه تحصیلی پیش دانشگاهی ، پایه تحصیلی سوم دبیرستان )

فهرست منحنی ها………………………………………………………………..126-100

منحنی 1-4- درصد فراوانی سن افراد شركت كننده در تحقیق

منحنی 2-4- توزیع فراوانی سن افراد شركت كننده در تحقیق بر حسب پایه تحصیلی

منحنی 3-4- درصد فراوانی پایه تحصیلی افراد شركت كننده در تحقیق

منحنی 4-4- درصد فراوانی شغل پدر افراد شركت كننده در تحقیق

منحنی 5-4- توزیع فراوانی شغل پدر افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 6-4- درصد فراوانی تحصیلات پدر افراد شركت كننده در تحقیق

منحنی 7-4- توزیع فراوانی تحصیلات پدر افراد شركت كننده در تحقیق به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 8-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی

منحنی 9-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر قرآن در ادب پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 10-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی

منحنی 11-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق با تاثیر حدیث در ادب پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 12-4- درصد فراوانی علاقه افراد شركت كننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده كننده از قران و احادیث

منحنی13-4- توزیع فراوانی علاقه افراد شركت كننده در تحقیق نسبت به شعرهای استفاده كننده از قران و احادیث به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 14-4- درصد فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده كننده از قرآن و حدیث

منحنی 15-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد ماندگاری اشعار شعرای پارسی استفاده كننده از قرآن و حدیث به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 16-4- درصد فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی

منحنی 17-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در ادبیات پارسی به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 18-4- درصد فراوانی دیدگاه افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان

منحنی 19-4- توزیع فراوانی دیدگاه افراد شركت كننده در تحقیق در مورد تاثیر قرآن و حدیث در فراگیر شدن ادبیات پارسی در سطح جهان به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 20-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شركت كننده با شعرای استفاده كننده از قرآن و حدیث در اشعار خود

منحنی21-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده با شعرای استفاده كننده از قرآن و حدیث در اشعار خود به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی22-4- درصد فراوانی موافق بودن افراد شركت كننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در كسب عبرت برای سایرین

منحنی 23-4- توزیع فراوانی موافق بودن افراد شركت كننده در مورد تاثیر استفاده از قرآن و حدیث در كسب عبرت برای سایرین به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 24-4- درصد فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری

منحنی 25-4- توزیع فراوانی نظر افراد شركت كننده در تحقیق در مورد نقش قرآن و حدیث استفاده شده در ادبیات پارسی در زندگی بشری به تفكیك پایه تحصیلی

منحنی 26-4- درصد فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده كننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها

منحنی 27-4- توزیع فراوانی آشنایی افراد شركت كننده در تحقیق در مورد اشعار استفاده كننده از قرآن و حدیث استفاده شده از طریق رسانه ها به تفكیك پایه تحصیلی

دانلود پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

لینک دانلود و توضیحات فایل”پژوهش تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی”