پرسشنامه جمع آوری اطلاعات

پرسشنامه جمع آوری اطلاعات; جمع آوری اطلاعات

پرسشنامه جمع آوری اطلاعات

پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات، از منابع متعددی می توان استفاده نمود، روشهای مختلفی نیز وجود دارد که با توجه به نوع و هدف تحقیق، موضوع مورد تحقیق و خصوصیات جامعه آماری انتخاب می شوند. بطور کلی روش های جمع آوری داده ها به دو دسته تقسیم می شود:

الف ) روش های مستقیم: مانند مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه و غیره.

ب) روش های غیر مستقیم: نظیر استفاده از اسناد و مدارک.

یک تحقیق باید هر دو روش را بکار گیرد، یعنی هم خود پدیده را مستقیماً ببیند و تحلیل کند و هم از طریق داده های جمع آوری شده توسط دیگران (کتاب­ها، اسناد و…) آن را مورد شناسایی قرار دهد (ساروخانی، 1381). داده ها و اطلاعات مربوط به این تحقیق به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اوّل اطلاعات مربوط به ادبیّات موضوعی و تحقیقات انجام شده در حوزه مربوطه می باشد. در این خصوص محقق با مراجعه به منابع کتابخانه ای شامل کتب، انتشارات مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پایان نامه های تحصیلی و رساله های تحقیقی مرتبط و مقالات لاتین، بخش نظری و ادبیات تحقیق را، جمع آوری، بررسی و تدوین نمود. دسته دوّم شامل اطّلاعات مربوط به فرضیات و متغیرهای تحقیق بوده است که علاوه بر منابع ادبیاتی، با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری گردید. پرسشنامه مورد نظر ترکیبی از سه پرسشنامه مشتری مداری و رضایت مشتری (محقق ساخته) و وفاداری مشتری زهیر و همکارانش (2011) حاوی 38 گویه یا سوال است که سئوالات آن در 4 بخش به شرح زیر تقسیم بندی شده است:


دانلود پرسشنامه جمع آوری اطلاعات

لینک دانلود و توضیحات فایل”پرسشنامه جمع آوری اطلاعات”