دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم توانایی دانش آموزان را در حفظ اصطلاحات زیست افزایش دهم

اقدام پژوهی;چگونه توانستم; توانایی دانش آموزان ;را در حفظ ;اصطلاحات ;زیست شناسی;افزایش دهم

فهرست مطالب

مقدمه و توصیف وضع موجود : 3

گرد آوری اطلاعات ( شواهد 1 ) : 5

تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها : 7

راه کار های رایج : 10

راه حل جدید : 12

* مراحل طراحی جدول ها : 13

شواهد 2 : 15

اعتبار بخشی و ارزیابی : 17

تجدید نظر و پیشنهاد ها : 20

منابع : 21

مقدمه و توصیف وضع موجود :

من ، مریم مهدوی نجم آباد به همراه دو تن از همکاران ، مریم شریفی و زهرا پویان فر دبیران زیست شناسی شهرستان شیراز هستیم که با حدود پانزده سال سابقه کار به ترتیب در مدرسه های دخترانه ی سید مرتضی علوی ( ناحیه سه ) ، فاطمه الزهرا ( ناحیه یک ) و حجاب دو ( ناحیه یک) مشغول به خدمت می باشیم .

دبیرستان سید مرتضی علوی[1] دارای نه کلاس است ، چهار کلاس اول ، دوم ریاضی ، تجربی و انسانی هر کدام با یک کلاس و سوم تجربی و ریاضی هر کدام یک کلاس . .همه کلاس ها به غیر از دوم ریاضی و انسانی و سوم ریاضی درس زیست شناسی دارند .

دبیرستان شبانه روزی فاطمه الزهرا در روستای دره واقع در منطقه سیاخ دارنگون شانزده کلاس دارد که در هفت کلاس آن ( پایه های اول ، دوم و سوم تجربی و پیش دانشگاهی )زیست شناسی تدریس می شود .

مدرسه حجاب دو ، دبیرستانی چهارده کلاسه است که هشت کلاس آن در کلیه پایه های اول ، دوم ، سوم تجربی و پیش دانشگاهی درس زیست شناسی دارند و خانم پویان فر مدرس یک کلاس اول و یک کلاس دوم تجربی آن هستند.

میانگین تعداد دانش آموزان این مدرسه ها در پایه اول هر کلاس سی نفر و در پایه دوم و سوم بیست نفر و میانگین نمره ی درس زیست شناسی در دبیرستان علوی شانزده و در دبیرستان های فاطمه الزهرا و حجاب، پانزده می باشد .

درس زیست شناسی یک درس پایه و اساسی دبیرستان به خصوص در رشته ی تجربی است که زیر بنای رشته های دانشگاهی ( و به دنبال آن مشاغلی ) همچون کشاورزی و زیرگروه های آن ، پزشکی و زیرگروه های آن مانند مامایی ، پرستاری ، تغذیه ، علوم آزمایشگاهی ، ژنتیک و . . . است .

دانش آموزان پایه ی اول در ابتدای ورود به دبیرستان با این درس که تعداد بسیار زیادی اصطلاح نا آشنا ، تخصصی و غیر فارسی را در متن خود جای داده است ، مواجه می شوند. این امر برای کسانی که رشته ی تجربی را انتخاب می کنند به شکل گسترده تری ادامه می یابد و آنان را برای به خاطر سپردن و صحیح نویسی در امتحان با مشکل روبرو می کند .

در آزمون ها همان قدر که مفاهیم در نظر گرفته می شود ، محفوظات هم مورد سوال است و پاسخ صحیح ندادن به آنها می تواند موجب اضطراب دانش آموز و ضعف پاسخگویی به تمام سوالات آزمون شود .

دانلود دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم توانایی دانش آموزان را در حفظ اصطلاحات زیست افزایش دهم

لینک دانلود و توضیحات فایل”دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم توانایی دانش آموزان را در حفظ اصطلاحات زیست افزایش دهم”