تحقیق امار چند درصد از دانش اموزان رشته ریاضی را انتخاب میکنند
امار;هندسه;فراوانی مطلق;جدول فراوانی;فراوانی نسبی;فراوانی تجمعی;زاویه ی مرکزی;متغیر کیفی;دانلود;دانلود مقاله;دانلود تحقیق;دانلود پایان نامه
*تحقیق چند درصد از دانش اموزان رشته ریاضی را انتخاب میکنند*
مقدمه
هدف از انجام این بررسی آماری، اینكه دریابیم:
«چند درصد از دانش آموزان سال اول دبیرستان مدرسه اهل البیت تصمیم دارند در رشته ی ریاضی- فیزیك تحصیل كنند»
موضوع مورد مطالعه:
میزان علاقه مندی دانش آموزان سال اول دبیرستان مدرسه ی اهل البیت به درس ریاضی
در این قسمت به توضیح درباره ی جدول های فراوانی و چگونگی جمع آوری اطلاعات می پردازیم.
برای جمع آوری اطلاعات درباره ی این موضوع از پرسشنامه استفاده كردیم به طوری كه 34 پرسشنامه به عنوان نمونه كه شامل 7 سؤال میباشد در اختیار دانش آموزان 12 كلاس موجود در مدرسه اهل البیت به صورت اتفاقی و بدون شناخت قبلی قرار گرفت. سپس تمام پرسشنامه ها جمع آوری گردید و با توجه به اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه ها برای هر سؤال جدول فراوانی كه شامل فراوانی مطلق ، فراوانی نسبی و درصد فراوانی نسبی و فراوانی تجمعی و زاویه ی مركزی میباشد و با توجه به نوع داده برای آن در صورت امكان مركز دسته تعیین گردید. سپس با توجه به نوع متغیر مورد مطالعه برای هر سؤال نمودار میله ای و دایره ای و یا نمودار مستطیلی و چند بر فراوانی كشیده شد. سپس به پیدا كردن شاخص های مركزی (حد و میانه و میانگین) پرداختیم.
(هر داده كه بیشترین فراوانی را دارد میانه مقداری است كه نصف داده ها قبل از آن و نصف دیگر داده ها بعد از آن قرار دارد و میانگین مركزیت داده ها را نشان میدهد.)
1- میزان علاقه مندی شما به درس ریاضی چقدر است؟
الف)كم ب)متوسط ج)زیاد د)خیلی زیاد
برای نظم بخشیدن به اطلاعات و داده های داده شده از جدول فراوانی استفاده كنیم.
خیلی زیاد |
زیاد |
متوسط |
كم |
میزان علاقه مندی دانش آموزان سال اول دبیرستان به درس ریاضی |
|
34 |
8 |
11 |
8 |
7 |
فراوانی مطلق fi |
خیلی زیاد |
زیاد |
متوسط |
كم |
میزان علاقه مندی دانش آموزان سال اول دبیرستان به درس ریاضی |
|
34 |
8 |
11 |
8 |
7 |
فراوانی مطلق fi |
1 |
فراوانی نسبی |
||||
%100 |
%5/23 |
%5/23 |
%5/23 |
%5/20 |
درصد فراوانی نسبی |
34 |
26 |
15 |
7 |
فراوانی تجمعی |
|
زاویه ی مركزی |
متغیر كیفی اسمی |
نوع متغیر مورد مطالعه |
تعداد دانش آموزانی كه به درس ریاضی علاقه دارند زیاد میباشد (11 نفر از 34 نفر) پس (زیاد) داده های كیفی اسمی میانه ندارند داده های كیفی اسمی میانگین ندارند. |
مد Mod میانه میانگین |
واریانس ندارد |
واریانس و انحراف معیار |
نمودار دایره ای برای متغیرهای كیفی و كمی گسسته كه چند حالتی باشد مناسب است.نمودار دایره ای
|
نمودار میله ای برای متغیرهای كیفی و كمی گسسته مناسب است. در نمودار میله ای طول میله ها با هم مقایسه می شوند.
لینک دانلود و توضیحات فایل”تحقیق امار چند درصد از دانش اموزان رشته ریاضی را انتخاب میکنند”