بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………. 1

فصل اول : طرح تحقیق

1-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………….. 3

2-1 موضوع تحقیق ………………………………………………………………………………………………………… 3

3-1 بیان مساله………………………………………………………………………………………………………………… 4

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………………………….. 4

5-1 اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….. 5

6-1 محدود زمانی و مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………….. 5

7-1پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….. 5

1-7-1 تحقیقات داخلی …………………………………………………………………………………………………… 5

2-7-1تحقیقات خارجی ………………………………………………………………………………………………….. 8

3-7-1 جمع بندی نتایج تحقیقات ………………………………………………………………………………………. 10

8-1 تعاریف مربوط به هویت…………………………………………………………………………………………….. 11

9-1 موانع و تنگناهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………. 14

فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری ………………………………………………………………………………….. 16

1-2 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………….. 17

2-2 مباحث نظری ………………………………………………………………………………………………………….. 17

1-2-2 دورکیم ……………………………………………………………………………………………………………….. 17

2-2-2 پارسونز ………………………………………………………………………………………………………………… 18

3-2-2 ماکس وبر …………………………………………………………………………………………………………….. 20

4-2-2 کنش متقابل نمادی…………………………………………………………………………………………………. 22

5-2-2 کولی ……………………………………………………………………………………………………………………. 23

6-2-2 مید ………………………………………………………………………………………………………………………. 24

7-2-2 گافمن…………………………………………………………………………………………………………………… 26

8-2-2 نظریه هویت (بورک) ………………………………………………………………………………………………. 27

عنوان صفحه

3-2 چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق ………………………………………………………………………….. 30

4-2 پرسشهای تحقیق …………………………………………………………………………………………………….. 31

5-2 فرضیات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………. 31

6-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق………………………………………………………………………………………. 32

فصل سوم : روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………….. 34

1-3 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………… 35

2-3 نوع تحقیق……………………………………………………………………………………………………………… 35

3-3 تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………….. 35

1-3-3 تعریف نظری متغیرهای تحقیق ……………………………………………………………………………… 35

2-3-3 تعریف عملی متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………….. 38

4-3 متغیرهای مستقل و وابسته …………………………………………………………………………………………. 42

5-3 شاخص سازی متغیر های تحقیق ………………………………………………………………………………… 43

1-5-3 شاخص سازی متغیرهای مستقل ……………………………………………………………………………… 43

2-5-3 شاخص سازی متغیرهای وابسته ……………………………………………………………………………… 45

6-3 قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ) ………………………………………………………………………. 46

7-3 اعتبار تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….. 47

8-3 جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………….. 47

9-3 تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری…………………………………………………………………………… 48

1-9-3 تعیین حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………… 48

2-9-3 شیوه نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………. 49

10-3 واحد تحلیل……………………………………………………………………………………………………………… 50

11-3 تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات …………………………………………………….. 50

12-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………….. 50

فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق………………………………………………………………………….. 51

1-4 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………. 52

2-4 توصیف دستاوردهای تحقیق ……………………………………………………………………………………….. 52

1-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس …………………………………………………………… 52

عنوان صفحه

2-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی ……………………………………………….. 53

3-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی………………………………………………. 53

4-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر……………………………………………… 54

5-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر……………………………………………… 54

6-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده……………………………………… 55

7-2-4 بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان ………………………………………………………………. 57

8-2-4 بررسی میزان تایید دیگران ………………………………………………………………………………………. 58

9-2-4 بررسی میزان درونی کردن ارزشها …………………………………………………………………………… 59

10-2-4 بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی ……………………………………………………………… 60

11-2-4 بررسی میزان پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان ………………………………………………… 61

12-2-4 بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان …………………………………………………………………. 62

13-2-4 بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان …………………………………………………………… 63

14-2-4 بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان ……………………………………………………………………. 64

15-2-4 بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان …………………………………………………………….. 65

فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق…………………………………………………………………….. 66

1-5 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………. 67

2-5 آزمون فرضیات…………………………………………………………………………………………………………. 67

1-2-5 آزمون فرضیه 1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان ………………… 67

1-1-2-5 آزمون فرضیه 1/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان …………………… 68

2-1-2-5آزمون فرضیه 2/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان……………… 68

3-1-2-5 آزمون فرضیه 3/1 : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان ……………………. 69

2-2-5آزمون فرضیه 2 : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی»…. 69

1-2-2-5 آزمون فرضیه 1/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی» …………. 70

2-2-2-5 آزمون فرضیه 2/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی» ….. 70

3-2-2-5 آزمون فرضیه 3/2 : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی» …………… 71

3-2-5 آزمون فرضیه 3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی» …………………… 71

1-3-2-5 آزمون فرضیه 1/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی» ……………………….. 71

عنوان صفحه

2-3-2-5 آزمون فرضیه 2/3 : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»…………………. 72

3-3-2-5 آزمون فرضیه 3/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی»………………………….. 72

4-2-5 آزمون فرضیه 4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»…………………………… 73

1-4-2-5 آزمون فرضیه 1/4: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی» …………………………….. 73

2-4-2-5 آزمون فرضیه 2/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» ………………………………. 74

3-4-2-5 آزمون فرضیه 3/4 :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» ……………………………… 74

5-2-5 آزمون فرضیه 5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی» ……………… 74

1-5-2-5 آزمون فرضیه 1/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی» ………………….. 75

2-5-2-5 آزمون فرضیه 2/5: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی» ……………. 75

3-5-2-5 آزمون فرضیه 3/5 :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی» ……………………. 76

6-2-5 آزمون فرضیه 6 : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»…….. 76

1-6-2-5 آزمون فرضیه 1/6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»…………. 77

2-6-2-5 آزمون فرضیه 2/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»….. 77

3-6-2-5 آزمون فرضیه 3/6 :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»…………. 78

3-5 تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) ………………………………………………………………………. 78

1-3-5 تحلیل چند متغیری هویت دینی ………………………………………………………………………………. 78

2-3-5 تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی …………………………………………………………………………… 80

3-3-5 تحلیل چند متغیری هویت ملی………………………………………………………………………………….. 82

4-3-5 تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی…………………………………………………………………………. 84

4-5 تحلیل مسیر………………………………………………………………………………………………………………. 86

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها …………………………………………………………………………………. 92

1-6 خلاصه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………. 93

2-6 جمع بندی و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………. 94

3-6 پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………………. 99

فهرست منابع و ماخذ ………………………………………………………………………………………………………… 102

پیوست

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول1-3 میزان آلفای كرانباخ ………………………………………………………………………………………….. 47

جدول 2-3 میزان دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه نیشابوربه تفكیك جنس ،

رشته و پایه تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………. 48

جدول 3-3 توزیع حجم نمونه به تفكیك پایه تحصیلی و جنس………………………………………………… 49

جدول 4-3 توزیع حجم نمونه به تفكیك جنس ، پایه و رشته تحصیلی…………………………………….. 50

جدول 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب جنس ………………………………………………………………….. 52

دانلود بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

لینک دانلود و توضیحات فایل”بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه”