تحقیق با موضوع بررسی و ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاه هوایی

تحقیق با موضوع بررسی و ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاه هوایی

توضیحات:

تحقیق با موضوع بررسی و ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاه هوایی
76صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع بررسی و ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاه هوایی7

6صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

تاریخچه

استفاده فراگیر از زبان انگلیسی در سطح جهان باعث شده است كه جهانیان آنرا یك زبان بین المللی بنامند . در چهار دهة آخر قرن بیستم ، پیشرفتهای سریع در تمام زمینه های عملی از یك سو و نیازهای روز افزون جوامع بشری به سبب همین پیشرفتها از سوی دیگر ، ایجاد ارتباط با سایر ملل را بیش از پیش ضروری نموده است . به دنبال این دگرگونیها از دیر باز مردم جهان در تمام زمینه های صنعتی ، پزشكی ، اقتصادی ، تجاری ، تحصیلات دانشگاهی ، سفرهای زمینی ( دریایی هوایی ) ورزشی ، صنعت گردشگری و صدها موارد مشابه دیگر به یك زبان ارتباطی و اهداف رسیده اند .

اگر چه پیشنهادهایی برای فراگیر كردن یك زبان واحد مانند اسپرانتو مطرح شد و موفقیت هایی هم بدست آورده ولی از آنجا كه زبان انگلیسی از بعد از جنگ جهانی دوم بتدریج در كشورهای مختلف جهان از جمله ایران به سرعت گسترش یافت و حدود حمایت كشورهای قدرتمند جهان ، بویژه ایالت متحده امریكا قرار گرفت هیچ زبان پیشنهادی مشخصی نتوانست بعنوان یك زبان واحد بین المللی به كار گرفته شود .

در بسیاری از كشورهای جهان كه زبان انگلیسی زبان مادری آنها نمی باشد این زبان را بعنوان زبان دوم در سیستم آموزش مدارس و دانشگاههای خود گنجانده اند . و از دروس اصلی آنها به شمار می رود در كنار مدارس و دانشگاهها ، مراكز آموزش یادگیری زبان زیادی در تمام كشورهای در امر آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به صورت مؤسسات خصوصی و نیمه خصوصی و دولتی فعالیت می نمایند .

با وجود چنین طیف وسیعی از نیاز به دانستن زبان انگلیسی ، محققان و مدرسان بیشماری به تحقیق پیرامون آموزش و یادگیری زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم پرداخته اند و سالانه نوشتن هزاران كتاب ، مقاله ، پایان نامه ، كنفرانس های علمی و سمینارهای متفاوت تخصصی پیرامون آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در پی یافتن شیوه های مناسب تدریس زبان انگلیسی هستند . نظریه پردازان در حوزه های مختلف زبان شفاعی ، روانشناسی و ‌آموزش نظریه پردازی ـ می كنند و متخصصان و اهل فن در راستای نظریه های آنها روشهای گوناگون تدریس را با توجه به نیازهای روزآمد یادگیرندگان ارائه می دهند و با تعلیم مدرسین در مراكز مختلف آموزش زبان و تهیه كتب درسی و تولید مواد آموزشی و كمك آموزشی مناسب با نظریه های مطرح روز سعی می نمایند با ارائة تكنیكهای جدید راه یادگیری زبان را هموار و هموارتر نمایند .

فهرست برخی ازمطالب:

فصل اول :

كلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت موضوع پژوهش

اهداف و سؤالات تحقیق

فصل دوم :

بخش اول :

ادبیات تحقیق

تاریخچه مختصری از برنامه درس

رویكردهای برنامه درسی

الگوهای طراحی برنامه درسی

ویژگیهای اصولی طرح یا الگوی برنامه درسی

نظریه برنامه درسی

دیدگاههای نظری در خصوص نظام / فرآیند برنامه ریزی درسی

سطوح تصمیم گیری در قلمرو برنامه درسی

بخش دوم :

آموزش زبان خارجی

دانلود تحقیق با موضوع بررسی و ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاه هوایی

لینک دانلود و توضیحات فایل”تحقیق با موضوع بررسی و ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاه هوایی”