تحقیق با موضوع تفاوت موتورهای دیزل دو زمانه و چهار زمانه

تحقیق با موضوع تفاوت موتورهای دیزل دو زمانه و چهار زمانه

توضیحات:

تحقیق با موضوع تفاوت موتورهای دیزل دو زمانه و چهار زمانه
19صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع تفاوت موتورهای دیزل دو زمانه و چهار زمانه

19صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

عنوان موتورهای دیزل كه به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته می شوند از نام دكتر رودلف دیزل اقتباس گشته كه در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید. این موتورها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب می شوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام می شود. اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی می باشد كه آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها در طریقة ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق می باشد.

در موتورهای بنزینی ، سوخت با هوا مخلوط شده و وارد سیلندرها می شوند و اشتعال بر اثر یك جرقه الكتریكی توسط شمع ایجاد می گردد. در موتورهای دیزل سوخت به شكل پودر شده به درون سیلندرها تزریق شده و اشتعال در اثر درجه حرارت بالای داخل سیلندرها حاصل می شود. نام اشتعال بر اثر فشار بالا براساس عملكرد موتور انتخاب شده است. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده اند كه در نتیجه فشار بالا درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق بالا می رود. درجه حرارت به قدر كافی بالا بوده تا پس از تزریق سوخت به داخل محفظه احتراق اشتعال رخ دهد. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت كه فشار سبب اشتعال خواهد شد به همین دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیده اند.

فهرست برخی ازمطالب:

مقدمه

مراحل كار موتور :

چرخه چهار زمانه

موتور دیزل دو زمانه :

تخلیه دود :

پمپ باد (دمنده) :

چرخ دنده تایمینگ :

توربوشارژرها :

تأمین هوای موتور:

توربوشارژر:

انواع توربوشارژر:

توربوشارژر حلزونی ساده :

توربوشارژر حلزونی با افزاینده سرعت:

توربوشارژر نوع ضربانی:

توربوشارژر در موتورهای دو زمانه:

مزیتهای توربوشارژر:

مصرف اقتصادی سوخت:

كاهش دود:

جبران افت توان موتور در ارتفاعات:

دانلود تحقیق با موضوع تفاوت موتورهای دیزل دو زمانه و چهار زمانه

لینک دانلود و توضیحات فایل”تحقیق با موضوع تفاوت موتورهای دیزل دو زمانه و چهار زمانه”