تحقیق با موضوع ترمز مغناطیسی

تحقیق با موضوع ترمز مغناطیسی

توضیحات:

تحقیق با موضوع ترمز مغناطیسی
22صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع ترمز مغناطیسی

22صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

هر وسیله¬ نقلیه¬ در حال حركتی میزان معینی انرژی جنبشی دارد و ترمزها برای متوقف كردن آن باید این انرژی را از خودرو بگیرند. ترمزها چگونه این كار را انجام می‌دهند؟ شاید اولین جوابی كه به ذهن برسد، تبدیل انرژی جنبشی به گرمای حاصل از اصطكاك باشد ولی این جواب، كامل نیست. امروزه از روش¬های دیگری نیز برای متوقف كردن وسیله¬ نقلیه¬ استفاده می¬شود كه موضوع موردنظر این مقاله است.

ترمز‌ها به¬طور كلی به دو دسته‌ ترمز‌های اصطكاكی و غیر اصطكاكی تقسیم می‌شوند كه ترمز‌های غیر اصطكاكی(كمكی) خود چهار دسته‌ اند: ترمز‌موتور، ترمز‌خروجی، ریتاردر هیدرولیكی و ریتاردر الكتریكی. البته در بعضی مواقع هر چهار نوع ترمز را با عنوان ریتاردر¬ها می¬شناسند.

ترمز‌موتور و ترمز‌خروجی بر مجموعه‌ موتور اعمال تغییر می‌كنند و باعث می‌شوند انرژی تولیدی در محدوده زمانی دلخواه راننده، با درجه‌ تنظیم شده از سوی او كاهش یابد؛ در حالی كه ریتاردر هیدرولیكی(هیدرودینامیكی) و ریتاردر الكتریكی(الكترومغناطیسی) بر محور خروجی از گیربكس اعمال تغییر می‌كنند؛ به این صورت كه در ریتاردر هیدرولیكی با چرخش روتور پره‌ای در یك سیال، انرژی چرخشی محور خروجی از گیربكس تلف می‌شود. نیروی ترمزگیری به گرما تبدیل و از طریق جریان آب سرد موتور، دفع می‌گردد. حداكثر مقدار ممكن نیروی ترمزگیری به اندازه‌ سیستم سرمایش بستگی دارد. از سوی دیگر چون انرژی در این نوع ریتاردر براثر اصطكاك بین سیال و پره‌ها به گرما تبدیل می‌شود، این نوع ریتاردر جزء ترمز‌های اصطكاكی به شمار می¬¬آید. در ریتاردر الكتریكی كاهش سرعت چرخش محور خروجی از گیربكس با اعمال ایجاد گشتاور مغناطیسی مخالف انجام می‌شود.

فهرست برخی ازمطالب:

ترمز مغناطیسی 1

2- ترمز‌خروجی 6

مکانیزم متوقف شدن پاندول 13

اثر مقدار رسانایی 14

راه کم کردن جریان القایی 15

دانلود تحقیق با موضوع ترمز مغناطیسی

لینک دانلود و توضیحات فایل”تحقیق با موضوع ترمز مغناطیسی”