فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات پژوهش

فصل دوم مبانی نظری و ادبیات پژوهش

توضیحات:

دانلود فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات پژوهش 46 صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

بانكداری‌ الكترونیك‌ به طور كلی ‌انواع‌ كانال‌های‌ ارتباطی‌ میان‌ بانك‌ و مشتری‌ حقیقی‌ و حقوقی را شامل می گردد. برخی‌ از این سرویس‌ها عبارتند از‌:

1- بانكداری‌ مبتنی‌ بر وب‌ و اینترنت‌2- بانكداری‌ مبتنی‌ بر فناوری‌ تلفن‌های‌ همراه‌ 3- بانكداری‌ مبتنی‌ بر تلفن‌ 4- بانكداری‌ كیوسكی‌ 5- بانكداری‌ به‌ كمك‌ فكس‌ 6- پیام‌ كوتاه‌ 7- بانكداری‌ مبتنی‌ بر دستگاه‌ خودپرداز‌ 8 – بانكداری‌ مبتنی‌ بر كارت‌های‌ هوشمند و…

از نتایج و دستاوردهای اساسی اینترنت و IT بانكداری الكترونیك است و براهمیت آن به دلیل افزایش روزافزون تعامل اقتصادی كشورها با یكدیگر روز بروز افزوده می‌شود و همچنین بر مبنای تمایل بشر به راهكارهای ساده­تر، در انجام كارهای مالی و اقتصادی نیز نیازمند بازنگری و نوآوری به­علاوه تسهیل در بروكراسی نظام بانكی می­باشیم(سیدجوادین،1386: 19).

پس از پیدایش IT، نخستین ساختاری كه به دستاوردهای شبكه و اینترنت پی برد سیستم بانكی بود. سیستمهای بانكی از این ابزار به عنوان عاملی جهت ایجاد یكپارچگی و افزایش دامنه فعالیت استفاده نمودند این عوامل مقدمه تكریم واقعی ارباب رجوع می باشند. عوامل بسیار اساسی استفاده سیستم­های بانكی از بانكداری الكترونیك، افزایش ضریب امنیت در تبادلات مالی و به صفر رساندن هزینه سنگین این نقل و انتقالات می باشد(پژوهشكده پولی و بانكی ؛ 1382).

البته باید به این نكته توجه نمود كه بانكداری الكترونیك موضوعی نیست كه كه به­توان سلیقه‌ای با آن برخورد نمود بلكه اجبار قرن 21 به تمام كشورهایی است كه خواهان تعامل با دنیای پیشرفته امروز و رشد اقتصادی می باشند(نیازی،1387: 25).

بانكداری الكترونیك برای بانك‌ها نیز بسیار سودمند است چرا كه علاوه بركاهش هزینه عملیات بانكی سبب كاهش خطای انسانی در انجام امور مالی نیز می‌گردد. همچنین لزوم به نگهداری و استفاده از پول نقد از بین می رود كه این موضوع نیز از چند جهت بسیار مهم است، اول آنكه استفاده از پول نقد در انجام معاملات روزانه، موجب اصطحلاك پول شده و در نهایت سالانه هزینه هنگفتی به كشور تحمیل می‌گردد كه با استفاده از بانكداری الكترونیك این مبلغ به نفع كشور صرفه‌جویی می‌شود، دیگر آنكه نگه­داری پول نقد، سبب خارج شدن حجم زیادی از اعتبارات و پول از چرخه نظام اقتصادی كشور می‌شود كه سبب تورم و نقدینگی است، اما با استفاده از بانكداری الكترونیك، كارهای بانكی به صورت اعتباری انجام می‌شود و پول در چرخه نظام اقتصادی كشور باقی می‌ماند. نتیجه مهم بانكداری الكترونیكی آن خواهد بود. كه در سال‌های آتی تركیب تكنولوژی اطلاعات با تجارت سبب ایجاد عصر بازرگانی الكترونیك به صورتی فراگیر خواهد شد(نیازی،1387: 26).

فهرست برخی ازمطالب:

-1.مقدمه…………………………………………………………………………………………..14
2-2. اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………………………..15
2- 3.پیشینه پژوهش…………………………………………………………………………………………17
2-3-1.مطالعات داخلی ……………………………………………………………………………..17
2-3-2.مطالعات خارجی……………………………………………………………………………..20
2-4. مبانی نظری……………………………………………………………………….23
2-5.تاثیر مهارت های PC بر كیفیت سرویس وب…………………………………………..24
2-6.تاثیر ریسك درك شده بر كیفیت سرویس وب………………………..32
2-7.تاثیر محتویات وب سایت بر كیفیت سرویس وب …………………………………………38
2-8.تاثیر سهولت خدمات بر كیفیت سرویس وب ……………………….39
2-9.تاثیر كیفیت خدمات وب بر رضایت مشتری …………………………………………….41
2-10.تاثیر كیفیت خدمات وب بر تمایلات رفتاری ……………………………………………………………..43

.مقدمه

اهمیت و ضرورت پژوهش

پیشینه پژوهش

مطالعات داخلی

مطالعات خارجی

مبانی نظری

تاثیر مهارت های PC بر كیفیت سرویس وب

و… .

دانلود فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات پژوهش

لینک دانلود و توضیحات فایل”فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات پژوهش”