اصول روانشناسی و اهداف بهداشتی کودک و نوجوان

روانشناسی کودک;اجتماعی توانایی هوشی;پیشرفت تحصیلی مهارتهای ویژه

اهداف بهداشتی در دوران كودكی و نوجوانی

ایجاد شرایطی برایمطلوب تر شدن رشد جسمی- عاطفی و اجتماعی كودك

ایجاد الگوهای رفتاری سالم در كودكان برای تغذیه – ورزش- تحصیل –تفریح و زندگی خانوادگی به منظور پایه ریزی شیوه زندگی سالم در طول زندگی

مراحل درك كودك از رابطه میان سلامت و رفتار

پدیدارگرایی: بیماری را تنها با یكی از نشانه ها تعریف می كند كه ممكن است نامربوط باشد 3 سالگی ( خورشید باعث حمله قلبی می شود )

سرایت : بیماری را با یك علامت تعریف می كند اما در مورد علتش كمی بیشتر می داند ( سرخك را از مردم می گیریم اگر به آنها نزدیك شویم )

آلودگی : چند مورد از علایم بیماری را تعریف می كند تا 7 سالگی به این مرحله می رسد ( تماس با خاك باعث بیماری می شود – اگر ژاكت نپوشم سرما می خورم – كار بد باعث بیماری می شود )

درونی ساختن : بیماری را به صورت شكل درونی بدن مجسم می كنند .

( ورود آلاینده ها به بدن بوسیله تنفس یا خوردن ) تأثیر مستقیم رفتار بر سلامتی یا بیماری

دانلود اصول روانشناسی و اهداف بهداشتی کودک و نوجوان

لینک دانلود و توضیحات فایل”اصول روانشناسی و اهداف بهداشتی کودک و نوجوان”