اصول روانشناسی و اهداف بهداشتی کودک و نوجوان
روانشناسی کودک;اجتماعی توانایی هوشی;پیشرفت تحصیلی مهارتهای ویژه
اهداف بهداشتی در دوران كودكی و نوجوانی
ایجاد شرایطی برایمطلوب تر شدن رشد جسمی- عاطفی و اجتماعی كودك
ایجاد الگوهای رفتاری سالم در كودكان برای تغذیه – ورزش- تحصیل –تفریح و زندگی خانوادگی به منظور پایه ریزی شیوه زندگی سالم در طول زندگی
مراحل درك كودك از رابطه میان سلامت و رفتار
پدیدارگرایی: بیماری را تنها با یكی از نشانه ها تعریف می كند كه ممكن است نامربوط باشد 3 سالگی ( خورشید باعث حمله قلبی می شود )
سرایت : بیماری را با یك علامت تعریف می كند اما در مورد علتش كمی بیشتر می داند ( سرخك را از مردم می گیریم اگر به آنها نزدیك شویم )
آلودگی : چند مورد از علایم بیماری را تعریف می كند تا 7 سالگی به این مرحله می رسد ( تماس با خاك باعث بیماری می شود – اگر ژاكت نپوشم سرما می خورم – كار بد باعث بیماری می شود )
درونی ساختن : بیماری را به صورت شكل درونی بدن مجسم می كنند .
( ورود آلاینده ها به بدن بوسیله تنفس یا خوردن ) تأثیر مستقیم رفتار بر سلامتی یا بیماری
لینک دانلود و توضیحات فایل”اصول روانشناسی و اهداف بهداشتی کودک و نوجوان”