دانلود پاورپوینت تفکر استراتژیک

تفکر استراتژیک ;مدیریت استراتژیک;آمادگی کامل ذهنی و اجرائی ;انطباق با شرایط ;استراتژیک

اولین بار یونانیها از این كلمه استفاده كردند
تعریف استراتژی

چرا برنامه‌ریزی را استراتژیك می نامند

تعریف انتخاب استراتژی
مدیریت استراتژیك چیست ؟

مدیریت استراتژیك عبارت است از :

مدیریت، هدایت و كنترل سازمان به‌نحوی كه بتواند واكنش مناسب و سریع در برابرتغییرات محیط درونی و برونی سازمان نشان داده و درشرایط ایده‌آل تغییردهنده محیط درونی و یا برونی باشد
مدیریت استراتژیك: از 1)تدوین ، 2)اجراء و 3)ارزشیابی استراتژیها تشكیل شده است
تفكر استراتژیك
تفكر استراتژیك عبارت است از آمادگی كامل ذهنی واجرائی همه آحاد سازمان برای انطباق با شرایط یا تقدم زمانی و معنائی بر تغییرات محیطی
آمادگی محیط سازمانی برای تغییر
آمادگی و حمایت كامل مدیریت ارشد از محیط قابل تغییر
ریسك پذیری در سازمان
توانائی مدیران عملیاتی و كاركنان برای ایجاد تغییر و تحمل شرایط تغییر
چرا تفكر استراتژیك ؟؟
محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر
محیط سیاسی
تغییرات شدید در جغرافیای مناطق جهانی
{تغییرات شدید در تفكر حاكمیت كشورها
{شكل گیریهای شدید سیاسی در عرصه جهانی
{ محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر
{محیط اقتصادی
{رویكرد تجارت جهانی
{تجارت الكترونیكی و تهدیدها و فرصتهای آن
{تعامل اقتصادی بین كشورهای مختلف
{بی‌ثباتی اقتصاد جهانی
{تعامل شدید بین مؤلفه‌های اقتصاد جهانی
{ محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر
{محیط فرهنگی – اجتماعی
{بعلت دسترسی مردم به اطلاعات، سطح آگاهی آنان در حال تغییر است
{توقعات و خواسته‌های مردم بیشتر شده است
{ارتباطات فرهنگی بین ملل بهبود یافته است
{ محیط بیرون شدیدا و سریعا در حال تغییر
{محیط تكنولوژیكی
{تكنولوژی اطلاعاتی شدیدا در حال تغییر و تحول می باشد
{ارتباطات تكنولوژیكی جهانی بطور غیر قابل تصور بهبود یافته است
{تكنولوژی سخت‌افزاری در صنعت توزیع شدیدا تكامل یافته است
{هر روز شاهد ابداعات و اختراعات جدید در محیط تكنولوژیكی هستیم
{محیط رقابت
{شكل گیری رقابت دائما در حال تغییر است
{رقبای ناشناس و جدید بسرعت در عرصه های جهانی حضور یافته و موجودیت شركتهای قدیمی را با تهدید مواجه می سازند
{رفتار رقبای قدیمی غیر قابل پیش بینی بوده و بعضا با ایجاد اتحادیه ها ،‌ ملحق شدنها و یا ادغامها محیط رقابتی را تحت تاثیر قرار میدهند
{رقبا به نسبت درك و شناخت خود از بازار در تحقیقات بازار سرمایه گذاری كرده و استراتژیهای مناسبی برای حضور پیدا میكنند
{سرمایه گذاران در رفتار خود نسبت به سرمایه گذاری در شركتها با تامل برخورد میكنند
{محیط مشتریان
{مشتریان با توجه به تنوع و رفتارهای مختلف رقباء در تعیین تامین كنندگان خود بصورت گزینشی عمل می كنند
{توقع مشتریان با توجه به تسهیلات و جوایز رقباء افزایش یافته است
{رویكرد به مشتری در شركتها ،‌ رویكرد مشاركتی است
{رضایت مندی مشتری و جلب همراهی و درك او یك اصل ضروری است
{
{ محیط درونی موثر بر سرانجام سازمانی
{منابع انسانی
{دانائی محوری سازمانها بر منابع انسانی متمركز است
{رویكرد نوین برخلاف مدیریت پرسنل بر مدیریت استراتژیك منابع انسانی استوار است
{معیشت ، تضمین شغلی ، آینده نگری منابع انسانی همه همدیگر را تحت تاثیر قرار میدهند
{دانش ، توانائیها و مهارتهای منابع انسانی بویژه در زمینه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی وجه ممیزه سازمانها محسوب میشود
{خلاقیت ونوآوری وجه كلیدی و بنیادی مدیریت منابع انسانی است
{توانائی خود توانمندسازی یكی از مهمترین عوامل موثر در سرنوشت سازمانی می باشد
{ محیط درونی موثر بر سرانجام سازمانی
{توسعه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی سازمان
{توانمندی سخت افزاری سیستم
{وجود شبكه داخلی
{وجود شبكه خارجی
{تعداد و كیفیت سخت افزاری
{به روز سازی سخت افزاری
{توانمندی نرم افزاری سیستم
{توانمندی انسان افزاری سیستم

فایل پاورپوینت 49 اسلاید

دانلود دانلود پاورپوینت تفکر استراتژیک

لینک دانلود و توضیحات فایل”دانلود پاورپوینت تفکر استراتژیک”