پاورپوینت نحوه استفاده از QFD در تدوین استراتژی های رقابتی تولید و عملیات

دانلود پاورپوینت نحوه استفاده از QFD در تدوین استراتژی های رقابتی تولید و عملیات;پاورپوینت نحوه استفاده از QFD در تدوین استراتژی های رقابتی تولید و عملیات;نحوه استفاده از QFD در تدوین استراتژی های رقابتی تولید و عملیات;نحوه استفاده از QFD ;استراتژی های رقابتی تولید و عملیات;QFD در تدوین استراتژی های رقابتی تولید و عملیات;QFD

چکیده محتوای فایل:

نحوه استفاده از QFD در تدوین استراتژی های رقابتی تولید و عملیات

بیان مسئله

سوال مسله

آیا میتوان مدلی برای همسویی استراتژیهای تولید و عملیات و استراتژیهای کسب و کار تدوین کرد ؟

اهمیت موضوع : نیاز به همسویی

هدف : پیدا کردن چگونگی همسویی

استفاده از QFD در برنامه ریزی استراتژیك تولید صنعتی در NPM

تفاوتهای اساسی میان طراحی محصول و برنامه‌ریزی استراتژیك

موضوع

طراحی محصول

برنامه‌ریزی استراتژیك

داده ورودی

خواسته‌های مشتریان

استراتژی سازمان و استراتژی كسب و كار

تعداد مراحل تبدیل

مراحل چهارگانه شفاف و تعریف شده

مراحل چندگانه

ماهیت اطلاعات

ایستا

پویا

داده‌های تبدیل

آسان برای تعریف و كمی كردن

دشوار برای تعریف و كمی كردن

مقیاس ارزیابی

مقادیر هدف ویژه برای هر ویژگی طراحی

اهداف كوتاه مدت و بلند مدت استراتژیك

اعضای تیم

مهندسین اجرایی

مدیران ارشد، مدیران سطح وظیفه‌ای و مهندسین اجرایی

خروجی

فرآیند ویژه برای ساختن محصول

ابتكارات ساخت، خط مشی‌های تاكتیكی و وظایف جزئی

ریسك پروژه

عموماً كم

عموماً زیاد

گام 1) تعریف محیط كسب و كار-

در این مرحله مدیریت ارشد NPM بخش بندی فعلی بازار خود را با نگاه به بخشهای جدید بازار كه می‌خواهند وارد شوند، معرفی كردند. برای این بخشهای بازار، NPM معیارهای برنده شدن در سفارش و پس از آن استراتژیهای كسب و كار خود را تعریف نمود. (شكل 1). این استراتژیها خصوصیتها (ویژگیهای) كسب و كار مطلوب NPM است. ”درجه اهمیت“ كه اهمیت نسبی هر استراتژی كسب و كار را نشان می‌دهد بوسیله مدیریت ارشد و بر اساس تجربیات آنها و اطلاعات در دسترس مشخص شده بود. (مثل جایگاه رقبا، بررسیهای بازار و گزارش شكایات). وزنها از 1 تا 10 كه یك مقیاس سنتی برای قضاوت مدیران است، امتیار بندی شده بود. ”تنوع بخشی مشتری محور“ و ”تركیب محصول گسترده“ مهمترین استراتژیهای كسب و كاری بودند كه مورد توجه قرار گرفته بودند.

•گام 2) مرحله تدوین استراتژیهای وظیفه‌ای:

استراتژی كسب و كار در ماتریس 1 به همه استراتژیهای سطح وظیفه‌ای ترجمه گردید. (شكل قبلی). یك جلسه QFD كه مدیریت ارشد و همه مدیران سطح وظیفه‌ای در آن مشاركت داشتند برای شناسایی مناسب ترین استراتژیهای سطح وظیفه‌ای كه بهترین برآورنده ”ندای كسب و كار“ باشد، تشكیل شده بود. سقف ماتریس برای شناسایی تعاملات همه استراتژیهای سطح وظیفه‌ای بكار گرفته شده است. وزن نسبی همه استراتژیهای وظیفه‌ای مهم به درجه اهمیت ویژگیهای مطلوب برای مرحله بعد تبدیل می‌شود. همه استراتژیهای وظیفه‌ای كه وزن نسبی بیشتر از 9 و آنهایی كه با آنها تعامل مثبت قوی داشتند به مرحله بعد منتقل شدند. ”كارخانه درون كارخانه“ بعنوان مؤثرترین استراتژی تولید صنعتی برای كسب و كار شناخته شده بود.

•گام 3) مرحله تدوین اولویتهای تولید صنعتی:

استراتژیهای سطح وظیفه‌ای مهم كه در مرحله قبلی شناسایی شده بود، در ماتریس 2 كه در شكل (2)نشان داده شده است به اولویتها و ابتكارات تولید صنعتی ترجمه (تبدیل) گردید. ابتكارات تولیدی مختلفی توسط اعضای تیم از طریق جلسه طوفان مغزی پیشنهاد گردید. تیم كاری مهمترین ابتكارات را پس از تجزیه و تحلیل ماتریس شناسایی كرد. اینها به مرحله بعدی منتقل گردیدند. ”كوتاه كردن زمان تحویل سفارش“ بعنوان مهمترین ابتكار تولیدی در میان گزینه‌ها شناخته شد. ”افزایش ظرفیت پذیرش“ كه رابطه مثبت قوی با ”كوتاه كردن زمان تحویل سفارش“ داشت نیز به مرحله بعد منتقل گردید.

دانلود پاورپوینت نحوه استفاده از QFD در تدوین استراتژی های رقابتی تولید و عملیات

لینک دانلود و توضیحات فایل”پاورپوینت نحوه استفاده از QFD در تدوین استراتژی های رقابتی تولید و عملیات”