پاورپوینت تئوری نوین مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی ایران
دانلود پاورپوینت تئوری نوین مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی ایران;بررسی تئوری نوین مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی ایران;پاورپوینت جامع و کامل تئوری نوین مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی ایران;کاملترین پاورپوینت تئوری نوین مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی ایران;پکیج پاورپوینت تئوری نوین مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی ایران;مقاله تئوری نوین مدیریت ك
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 44 صفحه
1 تئوری نوین مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی ایران
الگوی مناسب مدیریت كیفیت جامع برای بخش دولتی ایران كدام است ؟ 2 مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی چرا ؟ با پیشرفت روزافزون بشر، رابطه بین دولتها و ملتها پیوسته در حال دگرگونی و تعریف مجدد است. انسان امروز تمایل دارد در جامعهای زندگی كند كه در آن دولت حضوری نامحسوستر، كارآمدتر و پاسخگوتر داشته باشد.
3 بهبود كیفیت خدمات در بخش دولتی دولتها در جهت بهبود كیفیت خدمات، باید خود را متعهد به پاسخگویی نسبت به مردم در برابر تحقق اهداف بدانند نه صرفا انجام وظایفی كه ممكن است به اهداف مورد نظر نیانجامد و در نهایت نیز به عدم رضایت عمومی و اتلاف منابع و زمان خاتمه یابد. 4 مدیریت دولتی نوین و كیفیت خدمات در مدیریت دولتی نوین، دولتها با این پرسش مواجه هستند كه چگونه میتوانند خدماتی كه ارائه میدهند، سریعتر، بهتر، كم هزینهتر و با كیفیت بالاتر انجام پذیرد؟
5 تفاوتهای ارائه خدمات در بخش دولتی با تولید محصول در بخش خصوصی 1) خدمت در بخش دولتی ، خارج از كنترل و نظارت مستقیم مدیریت به مردم و شهروندان ارائه میشود.
2) خدمت در بخش دولتی ، معمولا پس از ارائه، قابل بازرسی و فراخوانی نیست.
3) در بخش دولتی ، درك مشتری تحت تاثیر رفتار ارائه كننده خدمت است.
4) در بخش دولتی ، خدمات در شكل حداقل خود ارائه میشود. 6 دولتها به سه دلیل مایلند خدمات با كیفیت به مردم ارائه نمایند: دولتها به جلب اعتماد عمومی مردم، نسبت به عملكرد خود نیازمندند.
دولتها در پی افزایش سرمایه اجتماعی هستند.
دولتها مایلند سطح رضایت عمومی در جامعه افزایش یابد.
7 چرا مدیریت كیفیت جامع برای بخش دولتی ایران مفید است : هم اینك بدلیل متفاوت بودن فرهنگ سازمانی، فقدان تعریف مشخص از مشتری در بخش دولتی ، انحصار و روند تخصیص بودجه، ساختار و تركیب نیروی انسانی، فقدان نظام مدیریت راهبردی منابع انسانی، فقدان روحیه قانونمندی و نظام اداری غیر كارا ، استقرارمدیریت كیفیت جامع میتواند منجر به بهبود كیفیت خدمات در بخش دولتی گردد.
8 چرا مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی با دشواری روبروست؟ از لحاظ تاریخی،تمام سازمانهای دولتی، با مقامات حكومتی و تصمیمات دولتی در ارتباط بوده و هستند. از دیدگاه مدیریت دولتی دیوان سالارانه وبری انیسم، دستگاههای دولتی طبق سنّت به سیاستمداران به عنوان مشتریان نهایی سازمان مینگرند.
9 چرا مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی دشواری روبرو است؟ بطور سنتی عملكرد اصلی سازمانهای دولتی بر پایه جلب سیاستمداران و برآورده كردن اهداف حكومت استوار است. طبق این نظریه سنتی، هدف سازمانهای دولتی جلب رضایت اربابان و سیاستمداران و برآورده ساختن رضایت آنان میباشد. بر طبق این نظریه جلب رضایت دولتمردان به عنوان رضایت مردم و شهروندان تلقی میشود. 10 وبری انیسم بخش دولتی و تیلوریسم بخش خصوصی برای بخش دولتی و بری انیسم همان تیلوریسم در بخش خصوصی است:
وبری انیسم در بخش دولتی همانند تیلوریسم در بخش خصوصی به جدایی عملكردهای تولیدی، بویژه جدایی برنامهریزی از عمل تاكید دارد. در چنین تفكری حمایت از كیفیت بیشتر با هدف كسب و كار مالی و سود بیشتر دنبال میشود و بنابراین رضایت عمومی در آن شعاری بیشتر نیست و به همین دلیل این دیدگاه با واقعیت سازگار نمیباشد 11 تفاوت دیدگاه سازمانهای دولتی سنتی با سازمانهای با رویكرد مدیریت كیفیت جامع 12 در مدیریت كیفیت جامع، همه بخشها و زیر مجموعههای سازمان مدنظرند. در این رویكرد مدیریت ارشد راهبرد و عملیات مربوط به برآورده ساختن نیازهای مشتریان ( داخلی – خارجی ) را ساماندهی میكند و بر همكاری و مشاركت نیروی انسانی تاكید میكند. در این رویكرد به مدیریت نظاممند دادهها در همه فرایندها و توجه به موانع موجود بر سر راه بهبود مستمر اهمیت داده میشود.
تفاوتهای دیدگاه سنتی با دیدگاه مدیریت كیفیت جامع (ادامه) سازمانهای سنتی شركت محورند و سازمانهای با رویكرد مدیریت كیفیت جامع مشتری محورند.
سازمانهای سنتی بر پایه پیامدها تفكر و برنامهریزی میكنند و سازمانهای با رویكرد مدیریت كیفیت جامع به برنامهریزی بلند مدت توجه دارند.
سازمانهای سنتی با حدس و گمان به خواسته مشتریان خود پاسخ میدهند و در سازمانهای با رویكرد مدیریت كیفیت جامع تصمیمگیری بر مبنای دادههای درست است.
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
لینک دانلود و توضیحات فایل”پاورپوینت تئوری نوین مدیریت كیفیت جامع در بخش دولتی ایران”