پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته;بررسی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته;پاورپوینت جامع و کامل مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته;کاملترین پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته;پکیج پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته;مقاله مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته;تحقیق مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 22 صفحه

مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته 1 رفتار سازمانی پیشرفته عنوان فصل ها
————————————————-

ساختار سازمانی 2 ساختار سازمانی چیست ؟
چینش واحد های مختلف سازمانی جهت پیشبرد اهداف سازمانی
هدف این فصل :
تاثیر انواع ساختارهای سازمانی روی رفتار و نگرش كاركنان
شش عامل مورد مطالعه در ساختار سازمانی به این شرح می باشند
1- تقسیم كار 2- گروهبندی 3- زنجیره فرماندهی
4- حوزه كنترل 5- تمركز 6- رسمیت
3 تقسیم كار :
خورد كردن یك واحد كاری به اجزاء متعدد و سپردن هركدام از آنها به یك نفر كه دارای مزایای زیر می باشد: افزایش مهارت كاركنان در همان كار خاص (افزایش سرعت و بهره وری)
استفاده بهینه از منابع سازمانی
(كاركنان كم مهارت كارهای ساده حقوق كم)
كم شدن دوره های آموزشی كاهش هزینه های سازمان
4 افزایش بیش از حد تقسیم كار دارای معایب زیر می باشد
خستگی
كسالت و كاهش تولید
تنش
جابجایی
راه حل : گسترش دامنه شغلی و تمركز به وی‍‍ژ‍گی های شغل به وسیله استفاده از افراد در تیمهای مختلف كاری 5 2- گروهبندی : انواع تقسیم بندی دوایر سازمانی
1- 2 وظیفه ای : گروهبندی سازمان به وسیله وظایف خاصی كه هر قسمت انجام می دهد مانند: دایره حیابداری ، دایره مهندسی ،‌ دایره R&d و غیره
2 -2 نوع محصول : گروهبندی دوایر سازمانی برحسب نوع محصولی كه در هر دایره تولید می شود
مانند گروه تولید خودروی سبك ، نیمه سبك و سنگین در یك شركت تولید خودرو
3- 2 منطقه جغرافیایی: مخصوص سازمانهای بزرگ : هرواحد مستقر در یك منطقه جغرافیایی كوچك شده سازمان اصلی است
6 4- 2 فرایندهای تولید : هر دایره به یك فرایند از كل فرایندی كه توسط سازمان انجام می شود اختصاص دارد مانند واحد مواد اولیه ،‌تولید و فروش در یك شركت تولیدی
5- 2 نوع مشتری : گاهی برخی از شركتها دوایر سازمانی خود را برحسب نوع مشتری تقسیم بندی می كنند مانند دایره عمده فروشی ، خرده فروشی ‌،مشتریان دولتی ، مشتریان ویژه و غیره
ممكن است یك سازمان از چند روش گروهبندی بطور همزمان استفاده كند مثل تقسیم بندی براساس مناطق جغرافیایی و در هر منطقه تقسیم بندی وظیفه ای
7 در دهه اخیر( از دهه 1990 ) دو روش زیر مورد توجه قرار گرفته است :
1- انواع مشتری ها : جهت شناخت بهتر نیازها و تغییر سلایق
2- گروهبندی برحسب وظیفه و تشكیل تیم ها با ساختارهای ماتریسی كه كارها به صورت پروژه ای انجام شده و كلیه مراحل تكمیل پروژه در یك تیم با گروههای مختلف انجام می شود
زنجیره فرماندهی : به ساختار سلسله مراتب سازمانی و میزان اختیارات آنها اشاره دارد
1-اختیارات سازمانی : حقوق و اختیاراتی كه به یك فرد هنگام احراز یك پست سازمانی داده میشود مباحث مهم
2- وحدت فرماندهی : هرفرد یك رییس دارد و تنها به یك رئیس گزارش می دهد
8 در سازمانهای نوین به علت وجود ساختارهای تیمی و پروژه ای و گسترش IT در سطح سازمان مباحث مربوط به وحدت فرمانده ای و زنجیره فرماندهی اهمیت كمتری پیدا می كنند
حوزه كنترل : تعداد افرادی كه هر سطح مدیریت كنترل می كند
مزایای زیاد بودن حیطه كنترل
1- كاهش تعداد مدیران كاهش هزینه
2 – افزایش آزادی عمل كاركنان
3- ارتباطات آسان انجام سریعتر كارها
4- افزایش انعطاف پذیری سازمان


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

لینک دانلود و توضیحات فایل”پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته”