پاورپوینت شركت های دانش بنیان
دانلود پاورپوینت شركت های دانش بنیان;بررسی شركت های دانش بنیان;پاورپوینت جامع و کامل شركت های دانش بنیان;کاملترین پاورپوینت شركت های دانش بنیان;پکیج پاورپوینت شركت های دانش بنیان;مقاله شركت های دانش بنیان;تحقیق شركت های دانش بنیان
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 21 صفحه
شركتهای دانشبنیان
برنامه :
1- تعریف شركت دانشبنیان
2- جایگاه شركتهای دانشبنیان در فرآیند تجاریسازی تحقیقات
3- انواع شركتهای دانشبنیان
4- مروری بر ضوابط و فرآیندهای حاكم بر شركتهای دانشبنیان
واحد فناور (شركت دانشبنیان) :
واحدهای دارای هویت حقوقی مستقل از مركز رشد بوده كه با توجه به اساسنامه و یا سایر اسناد قانونی به منظور ارزیابی و توسعه فناوری و ارائه خدمات تخصصی و در جهت تجاریسازی نتایج تحقیقات فعالیت مینمایند. تعریف ماده 1 قانون حمایت از شركتها و موسسات دانشبنیان و تجاریسازی نوآوریها و اختراعات :
شركتها و موسسات دانشبنیان، شركت یا موسسه خصوصی یا تعاونی است كه به منظور همافزائی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانشمحور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و كاربرد اختراع و نوآوری) و تجاریسازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید كالا و خدمات) در حوزه فناوریهای برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرمافزارهای مربوط تشكیل میشود. جایگاه شركتهای دانشبنیان در فرآیند تجاریسازی تحقیقات انواع
شركتهای دانشبنیان شركت spin-off:
شركتی است كه با استفاده از منابع یك واحد پژوهشی و بر مبنای فناوری خلق شده در آن تشكیل میشود. دلیل اصلی تمایل واحدهای پژوهشی به ایجاد این شركتها؛ تفكیك فعالیت تجاری پرسنل از وظایف اصلی آنها یعنی پژوهش است. شركت spin-off ممكن است خود از یك شركت موجود منشعب شود. شركت start-up :
شركتی است كه توسط نیروهای خارج از یك واحد پژوهشی تاسیس میگردد. این شركت معمولا” بر اساس لیسانسدهی واحد پژوهشی تاسیس میشود، ولی سایر نیازهای آن از منابع دیگر تامین میگردد. متولی شركتهای دانشبنیان :
قبل از قانون حمایت از شركتها و موسسات دانشبنیان و تجاریسازی نوآوریها و اختراعات
ماده 2 قانون مذكور
ماده 3 آئیننامه اجرائی قانون مزبور
كارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شركتهای دانشبنیان انواع شرکتهای دانشبنیان (از نظر كارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت) :
1- شرکتهای تولیدکننده کالا / خدمات دانشبنیان
2- شرکتهای نوپا
3- شرکتهای صنعتی (دارای فعالیت دانشبنیان) ویژگیهای شرکتهای تولید کننده کالا / خدمات دانشبنیان :
1- سهم فعالیتهای دانشبنیان از کل فروش شرکت در سال مالی گذشته، بر مبنای اظهارنامه مالیاتی شرکت، حداقل 50 درصد باشد.
2- دانشفنی کالا / خدمات شرکت، ایجاد شده توسط شركت یا حاصل از انتقال فناوری یا جذب و بومیسازی شده یا مبتنی بر فعالیتهای تحقیق و توسعه شركت باشد.
3- شرکت، دارای تحقیق و توسعه فعال، با هزینهکرد حداقل 5 درصد از كل فروش سالیانه شرکت باشد. 4- شرکت باید حداقل یک کالا / خدمت دانشبنیانِ خود را طی 2 سال گذشته توسعه داده و به فروش رسانده باشد و تأییدیهها و استانداردهای لازم را اخذ نموده یا تأیید بهرهبردار ذیصلاح را کسب کرده باشد.
5- سابقه بیمه پرداختی برای حداقل 3 نفر از کارکنان تمام وقت شرکت، در حداقل 6 ماه اخیر داشته باشد.
6- نسبت کارکنان تمام وقت با حداقل مدرک کارشناسی، در بخشهای اصلی شرکت به كل كاركنان، در شرکتهای کوچک و متوسط (دارای کمتر از 50 نفر نیروی انسانی) حداقل 30 درصد و در شرکتهای بزرگ (دارای بیش از 50 نفر نیروی انسانی)، حداقل 20 درصد باشد. ویژگیهای شرکتهای نوپا :
1- از زمان ثبت شركت، بیش از 5 سال نگذشته باشد.
2- دارای حداقل 2 نفر نیروی انسانی تماموقت یا پارهوقت باشد.
3- دارای عملكرد تحقیق و توسعه باشد. ویژگیهای شرکتهای صنعتی (دارای فعالیت دانشبنیان) :
1- خصوصی بودن
2- حداقل 10٪ فروش کالا/ خدمات دانشبنیان در سال مالی گذشته
3- نوآوری در محصول در 2 سال گذشته
4- هزینهكرد حداقل 1٪ فروش سالانه در امر تحقیق و توسعه
5- دارا بودن «عملکرد» و «واحد» تحقیق و توسعه فعال
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.