مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 ادبیات مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………..

2-2 سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-3 مفهوم سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………….

2-3-1 سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………….

2-3-2 پیشرفت تحصیلی ……………………………………………………………………………………………………………………………..

2-3-3 اعتماد …………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2-3-4 همیاری …………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-3-5 روابط اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-3-5-1 وضعیت فرهنگی خانواده ……………………………………………………………………………………………………………….

2-3-5-2 آرامش روانی و عاطفی خانواده ……………………………………………………………………………………………………….

2-3-5-3 نوع دوستان دانش آموز و ویژگی های آنان ……………………………………………………………………………………….

2-3-5-4 آموزشی های تقویتی …………………………………………………………………………………………………………………….

2-3-5-5 انجام منظم تکالیف درسی در منزل ………………………………………………………………………………………………….

2-3-5-6 آشنایی والدین با ویژگی های روانی فرزندان ……………………………………………………………………………………..

2-3-5-7 رفتار معلم و نوع برخورد او در کلاس ………………………………………………………………………………………………

2-3-6 تعریف سرمایه اجتماعی از نگاه صاحب نظران ………………………………………………………………………………………

2-3-7 اهمیت سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………….

2-3-8 زمینه تاریخی سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………….

2-3-9 ابعاد سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………..

2-3-10 شاخص سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………….

2-3-10-1 مشارکت اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………

2-3-10-2 انسجام اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………………

2-4 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی ……………………………………………………………………………………..

2-4-1 جنبه منفعت اقتصادی سرمایه اجتماعی ………………………………………………………………………………………………….

2-4-2 جنبه منفعت عمومی سرمایه اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………

2-4-3 نحوه ایجاد ، حفظ و نابودی سرمایه اجتماعی …………………………………………………………………………………………

2-4-3-1 فروبستگی …………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-4-3-2 ثبات …………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-4-3-3 ایدئولوژی …………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-4-3-4 عوامل دیگر………………………………………………………………………………………………………………………………….

2-5 نقش دولت در ایجاد سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………………………….

2-5-1 نقش سازمانهای بخش دولتی……………………………………………………………………………………………………………….

2-6 پیامدهای مثبت سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………………………………….

2-7 پیامدهای منفی سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………………………………….

2-8 سرمایه اجتماعی و حیثیت دموکراتیک گروه های اجتماعی…………………………………………………………………………..

2-9 انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2-9-1 انواع انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………………………

2-9-2 انگیزش و یادگیری……………………………………………………………………………………………………………………………

2-9-3 انگیزش و شخصیت…………………………………………………………………………………………………………………………..

2-9-4 عوامل موثر بر انگیزش……………………………………………………………………………………………………………………….

2-9-4-1 نقش نیازها و سایق ها……………………………………………………………………………………………………………………..

2-9-4-2 اصل تقویت………………………………………………………………………………………………………………………………….

2-9-4-3 خود پنداره و انگیزش…………………………………………………………………………………………………………………….

2-9-4-4 اهمیت دوستان………………………………………………………………………………………………………………………………

2-9-4-5 ارتقا انگیزش………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-9-4-5-1 آگاهی شاگردان از هدف های درس…………………………………………………………………………………………….

2-9-4-5-2 رفاقت یا رقابت…………………………………………………………………………………………………………………………

2-9-4-5-3 استفاده از شیوه های نوین تدریس…………………………………………………………………………………………………

2-9-4-5-4 استفاده بجا از تشویق های کلامی و صراحت بازخورد………………………………………………………………………

2-9-4-5-5 آسان به دشوار بودن روال آموزش………………………………………………………………………………………………..

2-9-4-5-6 ملموس کردن آموزش……………………………………………………………………………………………………………….

2-9-4-5-7 مشارکت در یادگیری توسط فراگیران…………………………………………………………………………………………..

2-9-4-5-8 بازخورد به موقع………………………………………………………………………………………………………………………..

2-9-4-5-9 تکالیف متناسب با سطح توانایی فراگیر………………………………………………………………………………………….

2-9-4-5-10 استفاده از مشوق های درونی و بیرونی………………………………………………………………………………………….

2-10 عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان………………………………………………………………………………………….

2-10-1 تاکید بر رشد عقلانی……………………………………………………………………………………………………………………….

2-10-2 جو عاطفی مدرسه……………………………………………………………………………………………………………………………

2-10-3 پیش فرض های معلمان در مورد شاگردان……………………………………………………………………………………………

2-10-4 نگرش معلم …………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-10-5 عقب ماندگی آموخته شده………………………………………………………………………………………………………………..

2-10-6اثرات پیشرف تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………..

2-11 علل ترک تحصیل……………………………………………………………………………………………………………………………….

2-12 راه های کاهش شکست در تحصیل………………………………………………………………………………………………………..

2-13 عوامل موثر بر رشد تحصیلی و حرفه ای…………………………………………………………………………………………………..

2-13-1 ادراک و برداشت نوجوان نسبت به حرفه های مختلف……………………………………………………………………………

2-13-2 شرایط اقتصادی و اجتماعی……………………………………………………………………………………………………………….

2-13-3 تاثیر و نفوذ والدین…………………………………………………………………………………………………………………………..

2-13-4 شخصیت فرد………………………………………………………………………………………………………………………………….

2-14 پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………………………………

2-14-1 انگیزیش………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-14-2 خود کارامدی…………………………………………………………………………………………………………………………………

2-14-2-1 تعریف خودکارامدی……………………………………………………………………………………………………………………

2-14-2-2 انواع خود کارامدی……………………………………………………………………………………………………………………..

2-14-2-3 ابعاد خود کارامدی ادراک شده……………………………………………………………………………………………………..

2-14-2-3-1 سطح……………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-14-2-3-2 عمومیت………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-14-2-3-3 نیرومندی……………………………………………………………………………………………………………………………….

2-14-2-4 منابع باورهای خودکارامدی…………………………………………………………………………………………………………..

2-14-2-4-1 تجارب مسلط………………………………………………………………………………………………………………………….

2-14-2-4-2 تجارب جانشینی………………………………………………………………………………………………………………………

2-14-2-4-3 قانع سازی کلامی…………………………………………………………………………………………………………………….

2-14-2-4-4 حالت های فیزیو لوژیکی و هیجانی…………………………………………………………………………………………….

2-14-2-4-5 تجارب تصویر سازی ذهنی……………………………………………………………………………………………………….

2-14-2-5 خودکارامدی بالا و پایین………………………………………………………………………………………………………………

2-14-2-6 خودکارامدی ، انگیزش و اسناد……………………………………………………………………………………………………..

2-14-2-7 جنسیت و خودکارامدی………………………………………………………………………………………………………………..

2-14-2-8 خودکارامدی و پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………………………………..

2-14-2-9 تاثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی روی باورهای خودکارامدی…………………………………………………………..

2-14-2-9-1 نقش باورهای خودکارامدی در انگیزش افکار و انتخاب اهداف آگاهانه……………………………………………

2-14-2-9-2 تحلیل تحولی باورهای خودکارامدی در گستره زندگی………………………………………………………………….

2-14-2-10 تاثیر بافت خانواده بر باورهای خودکارامدی……………………………………………………………………………………

2-14-2-11 تاثیر دوستان و همسالان………………………………………………………………………………………………………………

2-14-2-12 نقش مدرسه……………………………………………………………………………………………………………………………..

2-14-2-13 رشد خودکارامدی بواسطه تجارب مرحله گذار نوجوانی…………………………………………………………………..

2-14-2-14 خودکارامدی مرتبط با بزرگسالی………………………………………………………………………………………………….

2-14-2-15 ارزیابی مجدد خودکارامدی با افزایش سن……………………………………………………………………………………..

2-14-2-16 راهبردهای بهبود خودکارامدی…………………………………………………………………………………………………….

2-14-2-17 پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………….

2-14-2-18 عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرف تحصیلی………………………………………………………………………………………

2-14-2-19 رابطه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………….

2-15 پیشینه مطالعاتی……………………………………………………………………………………………………………………………………

2-15-1 مطالعات خارجی……………………………………………………………………………………………………………………………..

2-15-2 مطالعات داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………….

2-16 نتیجه گیری از مطالعات انجام شده………………………………………………………………………………………………………….

2-17 مبانی نظری………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2-17-1 نظریه های مربوط به سرمایه اجتماعی…………………………………………………………………………………………………..

2-17-1-1 نظریه ریمون بودون……………………………………………………………………………………………………………………..

2-17-1-2 نظریه ریمون کیوی و لوک وان کامپنهود…………………………………………………………………………………………

2-17-1-3 نظریه کانوی……………………………………………………………………………………………………………………………….

2-17-1-4 نظریه هارالامپوس………………………………………………………………………………………………………………………..

2-17-1-5 نظریه لکسون………………………………………………………………………………………………………………………………

2-17-1-6 نظریه لنسکی………………………………………………………………………………………………………………………………

2-17-1-7 نظریه یان رابرتسون………………………………………………………………………………………………………………………

2-17-1-8 نظریه دیدگاه سنت انتقادی مکتب قدرت…………………………………………………………………………………………

2-17-2 نظریه های مربوط به انگیزش تحصیلی…………………………………………………………………………………………………

2-17-2-1 الگوی اتکینسون………………………………………………………………………………………………………………………….

2-17-2-2 نظریه مک کلند…………………………………………………………………………………………………………………………..

2-17-2-3 نظریه مراحل مختلف زندگی(گریوز)……………………………………………………………………………………………..

2-17-2-4 نظریه زیستی – تعلق – رشد…………………………………………………………………………………………………………..

2-18 چهرچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..

2-18-1 نظریه مک کللند……………………………………………………………………………………………………………………………..

2-18-2 الگوی اتکینسون……………………………………………………………………………………………………………………………..

2-18-3 نظریه پیربوردیو……………………………………………………………………………………………………………………………….

2-20 مدل نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………..

دانلود مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی

لینک دانلود و توضیحات فایل”مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی و انگیزه پیشرفت تحصیلی”