مبانی نظری و پیشینه کانال های توزیع

مبانی نظری و پیشینه کانال های توزیع

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

کانال های توزیع

شبكه توزیع بخشی از نظام اقتصادی كشور می باشد كه تحولات اقتصادی كشور در تعیین كاركرد و ساختار آن مؤثر است. این شبكه حلقه رابط بین تولیدكنندگان و مصرف كنندگان و متشكل از عاملینی است كه با یكدیگر ارتباط متقابل دارند و عمل توزیع كالاها را انجام می دهند (فرزین ،1386). شرکتها معمولا توجه کمی به کانال های توزیع داشته، به همین دلیل گاهی متحمل خسارات زیاد می شوند؛ ولی بعضی از شرکت ها سعی می کنند نظام توزیعی خوبی داشته و از این طریق موقعیت رقابتی بهتری کسب می کنند. تصمیمات در مورد کانال های توزیع، اغلب با تعهدات درازمدت به سازمان های دیگر همراه است. یک تولید کننده به آسانی می تواند قیمت های خود و برنامه های تبلیغ و ترویج فروش خود را تغییر دهد؛همچنین می تواند محصولات قدیمی خود را کنار گذاشته، محصولات جدیدی را که با نیاز بازار تطابق بیشتری دارد، عرضه کند ولی وقتی که یک کانال توزیع در نظر می گیرد با مغازه داران مختلف تماس داشته باشد، به آسانی نمی تواند این کانال توزیع را تغییر دهد، بنابراین مدیریت بازاریابی باید کانال های توزیع خود را با دقت و نگاه به آینده انتخاب کند (محب علی و فرهنگی ،1377؛ص273)

دانلود مبانی نظری و پیشینه کانال های توزیع

لینک دانلود و توضیحات فایل”مبانی نظری و پیشینه کانال های توزیع”