مبانی نظری و پیشینه اعتیاد به بازی های رایانه ای و ویژگی های شخصیتی

مبانی نظری و پیشینه اعتیاد به بازی های رایانه ای و ویژگی های شخصیتی

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 10

2-1- مبانی نظری بازی رایانه ای ………………………………………………………………………………………………………… 10

2-2- نظریه های راجع به بازی …………………………………………………………………………………………………………… 12

2-2-1- نظرات پیشوایان اسلام و دانشمندان اسلام …………………………………………………………………………. 12

2-2-2- نظریه ویگوستگی …………………………………………………………………………………………………………………… 12

2-2-3- نظریه پیاژه ……………………………………………………………………………………………………………………………… 13

2-2-4- نظریه روان تحلیل گری …………………………………………………………………………………………………………. 13

2-2-5- نظریه های بازی ……………………………………………………………………………………………………………………… 13

2-2-6- نظریات دیگر دانشمندان ……………………………………………………………………………………………………….. 15

2-2-6-1- نظریه ی جان سولر …………………………………………………………………………………………………………… 15

2-7- تاریخچه ی بازی های رایانه ای …………………………………………………………………………………………………. 20

2-7-1- تاریخچه ی بازی های رایانه ای در ایران ……………………………………………………………………………… 23

2-8- ویژگی های بازی رایانه ای …………………………………………………………………………………………………………. 24

2-9- اعتیاد و وابستگی به بازی های رایانه ای ………………………………………………………………………………….. 26

2-10- ساختار بازی رایانه ای ……………………………………………………………………………………………………………… 29

2-11- انواع بازی های رایانه ای ………………………………………………………………………………………………………….. 30

2-12- اثرات مختلف بازی های رایانه ای …………………………………………………………………………………………… 30

2-13- مزیت های بازی های رایانه ای ……………………………………………………………………………………………….. 32

2-14- نظریه های مربوط به شخصیت ……………………………………………………………………………………………….. 34

2-14-1- نظریه یونگ ………………………………………………………………………………………………………………………….. 36

2-14-2- نظریه آدلر …………………………………………………………………………………………………………………………….. 36

2-14-3- نظریه آیزنگ ………………………………………………………………………………………………………………………… 36

2-14-4- نظریه اریک اریکسون ………………………………………………………………………………………………………….. 37

2-14-5- نظریه گوردن آلپورت ………………………………………………………………………………………………………….. 37

2-14-6- ریموند کیل ………………………………………………………………………………………………………………………….. 38

2-14-7- جورج کلی ……………………………………………………………………………………………………………………………. 38

2-14-8- اسکینر ………………………………………………………………………………………………………………………………….. 38

2-15- بررسی تحقیقات انجام شده …………………………………………………………………………………………………….. 39

دانلود مبانی نظری و پیشینه اعتیاد به بازی های رایانه ای و ویژگی های شخصیتی

لینک دانلود و توضیحات فایل”مبانی نظری و پیشینه اعتیاد به بازی های رایانه ای و ویژگی های شخصیتی”