دانلود تحقیق لیتوگرافی و چاپ

لیتوگرافی و چاپ;معرفت بصری و کلامی لیتوگرافی و چاپ ; تركیب بندی لیتوگرافی و چاپ ;دریافت حسی و ارتباط بصری لیتوگرافی و چاپ;عناصر اولیه در ارتباط تصویری لیتوگرافی و چاپ ;تاریخچه لیتوگرافی و چاپ

فصل اول

پیشگفتار

معرفت بصری و کلامی

تركیب بندی

دریافت حسی و ارتباط بصری

عناصر اولیه در ارتباط تصویری

تاریخچه

پیش گفتار:

آشنائی با محیط كار شرایط مطلوب و فراهم كردن امكانات مناسب با نوع كار انتخاب وسائل و دستگاههای مورد نیاز و چگونگی كاربرد عملكرد و استفاده ی صحیح از آنها مسلما”در سرعت سهولت و كیفیت كار نقش مهمی را ایفا می كند. شناخت این موضوع كه كدام وسیله برای چه نوع كار مناسب است مسلما”در هزینه ها نیز تأثیر مستقیم دارد.

معرفت بصری وكلامی:

تجسم یا تصور كردن عبارت از توانائی ما در شكل بخشیدن به تصاویر ذهنی است.معمولا”وقتی میخواهیم به نقطه ای در شهر برویم ابتدا خیابانهائی را كه باید از آنها بگذریم در نظر می آوریم وعلایم و نشانه های بصری خالص آن مسیر را در ذهن خود مرور می كنیم بعضی از آنها به صورت ذهنی از مقابلمان می گذرد و مجددا”به نقطه ای دیگر بر می گردیم این قبیل فعل و انفعالات ذهنی معمولا”قبل از حركتمان به سوی مكان مورد نظر به وقوع می پیوندد.موضوع عجیب آن است كه ما اغلب مكانی را كه هرگز به آن پا نگذاشته ایم و یا ندیده ایم نیز در ذهن خود مجسم می كنیم این نوع تجسمات یا بهتر بگوئیم تصاویر اولیه ی ئهنی همراه با دیدن هر دو پدیده هائی هستند كه با عمل خلاقیت تصویرسازی پیوندی نزدیك دارند.ماجرای «یافتم یافتم«ارشمیدس مثال خوبی برای این موضوع است .این جریان جابه جا ساختن تصاویر و شكلها در ذهن دقیقا”همان چیزی است كه اغلب ما را در یافتن پاسخ به یك مسئله یاری میكند.آرتور كوستلر كه قبلا”به كتاب عمل خلاقیت وی اشاره شد در همان جا می نویسد:

«با رشد تدریجی قوای سمبل ساز و انتزاعی كننده ی ذهن فكر كردن به وسیله ی مفاهیم كلی پدید می آید كه منشاء آن تفكر به وسیله ی تصویر بوده است به همین گونه نیز خط آوائی طی جریانی مشابه از بطن خط هیر و گلیف كه در واقع نگارش با تصویر بوده است نشاءت گرفت.»

مشاهده ی این تكامل و پیشرفت برای مبحث ارتباطات دارای اهمیت شایانی است. تكامل زبان از تصاویر آغاز شد و به صورت تصویر نگاری درآمد كه در آن شكلهای ساده با معانی روشن وواضح به كار میرفت سپس به واحدهای آوائی تبدیل شد و سرانجام شكل الفبا به خود گرفت.گرگوری مؤلف كتاب چشم هوشمند الفبا را به همین مناسبت«ریاضیات معنا»خوانده است.هر گامی كه در این راه بر داشته می شد مسلما” تكاملی بیشتر در ارتباط مؤثر تر میان آدمیان بود.شواهد بسیاری موجود است كه نشان میدهد در این جریان امروز بازگشتی به گذشته مشاهده می شود یعنی بازگشت به استفاده از تصویر برای برقرار كردن ارتباط:و این عقبگرد به دلیل آن است كه افراد بشر می خواهن به شكلی مؤثر تر و مستقیم تر با یكدیگرارتباط یابند.

یاد گرفتن سواد برای زبان مهم ترین مسئله است. شاید از پاسخ به این سؤال كه با سواد بودن از نظر زبان دارای چه اهمیت و معنائی است و نیز مقایسه ی زبان تصویری با كلام بتوان نتایج سودمندی گرفت و این پاسخ مارا در استفاده از اخبار و اطلاعات به صورت تصویری یاری رساند.زبان در جریان اموزش و یادگیری بشر مقامی منحصر بفرد داشته است و هنوز هم دارد. كاربردهای زبان بسیار است زبان وسیله ی ضبط وانتقال اخبار است وسیله ای است برای تبادل افكار و عقاید و نیز ابزذر ساختن مفاهیم كلی و ذهنی بشر است. در یونانی به زبان«لوگوس» یا «لوگیك» می خوانند كه همه ی این الفاظ از همان كلمه ی یونانی لوگوس به معنای زبان اخذ شده است.به این ترتیب می بینیم كه زبان وسیله ای برای اشكال عالی تر تفكر تلقی می شود عالی تر از تفكر به وسیله ی تصویر یا تفكر از طریقحس لامسه.اما این فرض محل گفت وگو دارد و بهتر است درباره ی آن تحقیق بیشتری بشود.

ابتدا باید در نظر داشت دانستن یك زبان و با سواد بودن دو چیز متفاوت است.البته زبان را می توان تا حد استفاده ی علمی از آن برای فهمیدن وتكلم ساده آموخت ولی از این حد تا توانائی خواندن و نوشتن به یك زبان فاصله ی زیادی است.البته فقط زبان محاوره ای است كه به صورت طبیعی تكامل می یابد.

با مطالعه ی آثار نو آم چو مسكی می توان دریافت كه زبان ساخت بسیار عمیقی در ذهن ما دارد و اگر از لحاظ زیست شناسی به آن توجه كنیم این ساخت در ما فطری است.

دانلود دانلود تحقیق لیتوگرافی و چاپ

لینک دانلود و توضیحات فایل”دانلود تحقیق لیتوگرافی و چاپ”