دانلود مقاله بازاریابی گوشت طیور

درآمد در كار مرغداری ;مسائل بازار و بازار یابی را در رابطه با امكانات ایستگاه یا فارم;طرح ریزی و احداث مؤسسه جوجه كشی یا مرغداری و یا كشتارگاهی;انبارهای ویژه و وسایل حمل و نقل مخصوص دام;مسایل ژنتیكی،بهداشتی وسایر فاكتورها كیفیت گوشت;جمع آوری مرغها;قفسهای حمل دام و مرغها

كسی كه در كار مرغداری به درآمد می اندیشد، باید قبل از پایه گذاری آن، مسائل بازار و بازار یابی را در رابطه با امكانات ایستگاه یا فارم در مد نظر داشته و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا به محض حصول اطمینان از با صرفه بودن كار به طرح ریزی و احداث مؤسسه جوجه كشی یا مرغداری و یا كشتارگاهی مورد انتظار اقدام نماید.

در شرائط فعلی ( در كشور ما) غالباً تخم مرغ و نیمچه های گوشتی تولیدی را بدون اینكه كاری بر روی آنها انجام گیرد از طریق واسطه ها به مصرف كنندگان تحویل داده و یا در اختیار مرغ فروشیها می گذارند. در این حالت مسلماً تولید كننده باید به سود مختصری راضی باشد چون، واسطه ها می خواهند سود ببرند.

در مرغداریهایی كه در نزدیكی بازار فروش متمركزند،مقرون به صرفه ان است كه خود تولید كننده گوشت و تخم مرغ را مستقیماً در اختیار متقاضیان خصوصی منازل و یا مصرف كنندگان عمده (مانند رستورانها و بیمارستانها) قرار دهد.

البته بازار یابی بوسیله خود تولید كننده وجود انبارهای ویژه و وسایل حمل و نقل مخصوصی را ضروری می سازد. بالاخص سرمایه گذاری برای ذبح زیاد بوده و نسبت به ظرفیت مؤسسه (تعداد طیور) سردخانه ها و وسایل حمل تغییر می یابد.

حمل و نقل:

علاوه بر مسایل ژنتیكی،بهداشتی وسایر فاكتورها كیفیت گوشت به انجام اعمالی كه قبل از كشتار بر روی مرغها صورت می گیرد (جمع آوری و انتقال به قفس ها بار زدن و حمل آنها به كشتارگاه) بستگی دارد. هرگاه یك یا چند و یا تمام این مراحل به آرامی و دقت صورت گیرد به همان نسبت كیفیت گوشت كمتر در جهت نامرغوبتر شدن ان تغییر می كند. استرس ناشی از این اعمال سبب كاهش وزن و مقاومت در مقابل آلودگی ها می شود و گاهی مرگ را نیز به ارمغان دارد.

آماده سازی و شرایط حمل:

دانلود دانلود مقاله بازاریابی گوشت طیور

لینک دانلود و توضیحات فایل”دانلود مقاله بازاریابی گوشت طیور”