دانلود مسجد جامع ساوه 30 ص.DOC

دانلود مسجد جامع ساوه 30 صDOC;تحقیق مسجد جامع ساوه 30 صDOC;مقاله مسجد جامع ساوه 30 صDOC;مسجد جامع ساوه 30 صDOC

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 30 صفحه

مسجد جامع ساوه این مسجد در منطقه نیستانك قرار دارد .
پیشینه نیستانك سابقه تاریخی نیستانك به قرنها پیش از اسلام و اولین دوره های شكل گیری تاریخ ایران می رسد ( رهاورد تحقیق نیستانكدكتر هدایت الله نوری فرهنگ اصفهان شماره 13 ) ا در عهدی كه تاریخ آن را به یاد ندارد در جای كویرهای مركزی دریای بزرگی بوده كه بتدریج خشك شده و بقایای آن هنوز به صورت دریاچه ها و شوره زارها خودنمایی می كند.
تصور می رود در عهدی كه هنوز رطوبت داخله فلات بیشتر از امروزه بوده حاشیه اطراف كویر را مراتع و جلگه‌هایی كه در دهانه دره های كوهستانی قرار گرفته و پوشانده و موجبات یك نوع زندگی فعال شبانی را فراهم كرده است و مردمی كه مربوط به دوره حجر بوده اند و زندگی قبلی آنها در دره های كوهستان از راه شكار و سكونت در غار تامین میشده از دره ها به طرف پایین سرازیر شده ، در این دشتهای خرم سكونت اختیار كرده ، پایه یك مدنیت بر سكونت در ده را ریخته.
(تاریخ ایران تالیف گیرشمن.
) ا دریاچه ساوه كه در شب میلاد پیامبر اسلام خشك شده تا نواحی مركزی ایران امتداد داشته و نائین بر ساحل آن بوده است.
برخی گویند نائین جایی كه در آن نی می روید ، چنانچه روستاهای نیستانك و نیستان در آن حوالی گویای این وجه تسمیه اند و در كوه مشهور به ( كلیزه ) واقع در شمال نائین آثار لنگر دست ساخته ای موجود است.
( سیمای نائین تالیف غلامرضا علی زواره ) .
ا و هنوز در دره نیزار نیستانك نی میروید.
این دره و چند دره دیگر در كوه چهار گنبد واقع و نیستانك قدیم همان منطقه بوده است كه نیزاریها در آنجا سكونت داشته اند و تاریخ آن روشن نیست.
ا از آثار قبل از مهاجران آریایی ها كه مهاجرتشان ظاهراً در اواسط هزاره دوم قبل از میلاد آغاز شد و به فلات ایران و سواحل بحر خزر دست یافتند بومی های ساكن ایران را دیو خوانده اند.
دیوها مردمان قهرمان و پیكار جوی بومی بوده اند.
جنگ آریانها با دیوان از زمان كیومرث پیشدادی آغاز شد و تا پادشاهی تهمورث دومین پادشاه از سلسله پیشدادیان به درازا كشید.
ا از آثار توتمیزم در نیزار نمادین عقاب – اژدها و درخت كهنسال وًّن می باشد.
ا ایمان و احترام خاص به بعضی نباتات و حیوانات و موجودات از افكار باستانی و اندیشه های بدوی انسان عصر حجر است ( تاریخ ادیانتالیف علی اصغر حكمت ) كه هر قبیله و عشیره در اعصار قبل از تاریخ نسبت به یك درخت خاص و حیواناتی حرمتی قائل می شده و آن را حافظ و نگاهبان قوم و قبیله خود می دانسته است.
در شاهنامه اشاره ای به پرچم های گوناگون ایرانیان قدیم آمده كه عشایر و طوایف لشكریان شاهنشاه ایران هر كدام دارای پرچمی با نقوشی مخصوص خود داشته اند.
توتمیزم كه از افكار باستانی و اندیشه های بدوی انسان عصر حجر بود در نیزار نیز مرسوم بوده است.
ا در دوران مادها مردم نیزار تغییر مكان داده و در دشت عٍّز ( نام یكی از خدایان باستان ) آی ( آباد ) شده اند.
بقایای عزّت آباد كهن به شكل تپه هایی است كه طی قرون متمادی از عمارات مخروبه ، آرامگاه مردگان و بقایای همه نوع وسایل زندگی اكنده شده است و استخوان مردگان بچشم می خورد.
معمولاَ مردگان را به پهلو خوابانیده پاهای آنان را كمی جمع و دستهایشان را دم دهن قرار داده اند ، آذ

دانلود دانلود مسجد جامع ساوه 30 ص.DOC

لینک دانلود و توضیحات فایل”دانلود مسجد جامع ساوه 30 ص.DOC”