دانلود توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش

دانلود توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش;تحقیق توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش;مقاله توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش;توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 7 صفحه

بنام آنكه جان را فكرت آموخت توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش از : مهندسی صنایع ـ مدیریت سیستم و بهره وری چكیده : در طول سالهای اخیر شاهد مناسبات تازه ای در بنیان سازمانها و بنگاه های اقتصادی هستیم كه تغییر و دگرگونی های نفس گیر یكی از ویژگی های اصلی آن است .
شرایط نوین جهانی محیطی را برای كسب و كارها پدیدار ساخته است كه در آن عوامل اصلی چالش سازمانها را پدیده هایی مانند جهانی شدن ، فناوری و تحولات فزاینده تشكیل می دهد .
در چالش با این عوامل ساختار و مناسبات نوینی در حال شكل گیری است كه از درهم كنش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و رویكردهای نوین مدیریتی تكوین یافته است .
این مناسبات با اصطلاح اقتصاد مبتنی بر دانش مورد اشاره قرار می گیرد و در آن محصولات در قالب داده ها ، اطلااعات و دانش با واحد بایت سنجیده می شود .
هدف این مقاله بررسی مسئله توسعه محصول جدید در ساختار اقتصادی مبتنی بر دانش است .
در طی این مقاله ابتدا به طرح مسئله محصول جدید پرداخته و بخشی از ادبیات موضوعی اقتصاد مبتنی بر دانش را بررسی می شود .
آنگاه چالش های فراراه تبیین مسئله موجود در ساختار نوین بررسی گردیده و توسعه داده می شود .
واژه های كلیدی : تولید محصول جدید ( NPD ) ، اقتصاد مبتنی بر دانش ( KBE ) ، فناوی اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) مقدمه : یكی از بزرگترین چالش ها برای مدیران بازار صنعتی توسعه محصول جدید می باشد .
در شرایط رقابت تنگاتنگ و نفس گیر كسب و كارهای دنیای معاصر ، توسعه محصول جدید یك توانمندی و مزیت راهبردی بسیار موثر در میدان رقابت به شمار می رود .
بسیاری از سازمانها از این راه مزایایی كسب نموده اند كه قدرت رقابتی آنها را در مقیاس نمایی بالابرده است ، تا جایی كه پژوهش ها نشان می دهد اگر یك محصول تازه بتواند با هزینه بیشتری ، زودتر وارد بازار شود ، بسرعت هزینه اضافی خود را جبران نموده و كامیابی سازمان را در پی خواهد داشت .
در سالهای اولیه دهه 80 ، در میدان رقابت هندا و یاماها ، هندا توانست با ارائه 113 مدل محصول جدید ، در برابر 60 مدل یاماها ، به گردش مالی دو برابر دست یابد و در نتیجه با فاصله بسیار زیادی یاماها را پشت سربگذارد .
دنیای كسب و كار هر روز شاهد چنین رقابت های نفس گیری باشد .
آنچه روشن است این است كه توسعه محصول جدید برای سازمانهای سرآمد یك استراتژی بسیار با اهمیت و ارجمندی است .
آنها بطور مستمر می كوشند تا قابلیت ها و توانمندیهای فرآیند توسعه محصول جدید خود را بهبود بخشید و به كمك آن با دستیابی سریعتر به محصولات تازه تر ، در میدان رقابت بر رقیبان خود پیروز گردند .
بنابراین توسعه محصول جدید بخش بسیار مهمی از هر كسب و كار را تشكیل می دهد .
پویایی و رشد آنها به كمك این فرآیند تحقق می یابد .
در حقیقت بقا و تداوم حیات سازمان در گرو عملكرد این بخش است .
بنابراین سازمانهای سرآمد برای ارتقاء آن هزینه های زیادی را متحمل شده و می شوند .
با توسعه فناوریها و با توسعه سطح رقابت سازمانها و افزونی عرضه بر تقاضا و سایر تحولات دنیای معاصر ، نیازها و انتظارات مشتریان متزلزل و دگرگون شونده می شود .

دانلود دانلود توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش

لینک دانلود و توضیحات فایل”دانلود توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش”