دانلود تحقیق ورود خودرو به ایران 106 ص
دانلود ورود خودرو به ایران 106 ص;تحقیق ورود خودرو به ایران 106 ص;مقاله ورود خودرو به ایران 106 ص;ورود خودرو به ایران 106 ص
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 109 صفحه
امروزه صنعت خودروسازی در تمامی كشورهای صنعتی پیشرفته از جمله صنایع اساسی ومهم است.
به عنوان مثال 10 درصد از ارزش افزوده صنعتی و همچنین 10 درصد اشتغالصنعتی كشورهایی مانند ژاپن و آمریكا از قبل این صنعت ایجاد میگردد.
با توجه به اهمیت این صنعت و وجود عوامل عدیده رشد و پویایی صنعت خودروسازی همچونتقاضای كافی در مقیاس اقتصادی، صنایع جانبی و حامی، تكنولوژی مرتبط و.
.
.
در ایران امیدمیرود با همت و تلاش دستاندكاران و پشتیبانی مسؤولان محترم نظام مقدس جمهوریاسلامی ایران، صنعت خودروسازی در روند رشد شتابان خود علاوه بر پاسخگویی مناسب بهتقاضای بازار داخلی و بازارهای خارجی به خصوص جماهیر تازه استقلال یافته آسیای میانه وحوزه خلیج فارس به صنعتی شدن و ورود فعالانه كشور به بازارهای جهانی كمك موثر نماید وبا صدور قطعات و محصولات صنعتی میتوانیم كشور را از وابستگی با ارز نفت كه دایم درنوسان است، نجات دهیم.
شركت سایپا یكی از این شركتها میباشد كه برای بهبود جامعه و مواردی كه در بالا ذكر شد درجامعه تلاش میكند.
تاریخچه سایپا: بخش اول: ورود خودرو به ایران كلیات: با اختراع موتورهای چهار زمانه درون سوز در نیمه دوم قرن 19 و تكمیل آن متناسب باپیشرفتهای دانش بشری و سرانجام تولید انبوه انواع خودروها در اوایل قرن بیستم، موارداستفاده اتومبیل به عنوان وسیلهای لوكس و تجملی جهت گشت و گذار آخر هفته و نشان دادنبرتری و منزلت اجتماعی مالك آن تغییر یافت و به صورت وسیلهای ضروری برای رتق و فتقمشكلات روزمره زندگی بخصوص در شهرهای رو به گسترش درآمد و گسترش زندگیشهرنشینی نیز بر ضرورت تولید بیشتر و متنوعتر انواع خودرو تأثیر نهاد.
در ایران نیز متناسب با افزایش ارتباط خارجی و توسعه زندگی شهرنشینی، مورد استفادهاتومبیل به عنوان یك كالای لوكس و سپس با تأخیر نسبتاً طولانی به عنوان یك كالای ضروریمشهود است.
براساس اطلاعات موجود، مظفرالدین شاه اولین پادشاهی بود كه اقدام به خریداتومبیل كرد.
او در نخستین سفرش به فرنگ، دستور خرید اتومبیل مورد علاقهاش را صادرمینماید و سعدالدوله وزیر مختار ایران در بلژیك را مسؤول این امر میگرداند.
به هر حالاتومبیلی با سلیقه شاه ایران خریداری و به همراه راننده بلژیكی كه به همین منظور استخدام شدهبود، از راه دریا ارسال میگردد تا قبل از مراجعت شاه به پایتخت، او سوار بر این اتومبیل واردتهران شود.
هرچند كه این اتومبیل اولین خودرو وارد شده به خاك ایران نبود اما تمایل و رغبتشاه به اتومبیل، موجب ترغیب سایرین به خصوص متمولان و دربار ایران به خرید اتومبیلجهت ابراز برتری اجتماعی گردید.
عدم وجود راههای مناسب برای تردد خودروها در ایران وحتی در تهران، قیمت نسبتاً بالای اتومبیل و آشفتگیهای مالی و اقتصادی ایران آن روز، از جملهموانع عمده ورود خودرو به میزان زیاد در عهد قاجاریه بود.
واردات خودرو به ایران پس از سال130
لینک دانلود و توضیحات فایل”دانلود تحقیق ورود خودرو به ایران 106 ص”