دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک 14 اسلاید
دانلود تجارت الکترونیک 14 اسلاید;تحقیق تجارت الکترونیک 14 اسلاید;مقاله تجارت الکترونیک 14 اسلاید;تجارت الکترونیک 14 اسلاید
قسمتی از محتوی فایل
تعداد اسلاید : 14 صفحه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع تحقیق: تجارت الكترونیك تحت نظر استاد محترم: جناب مهندس سلطانی گردآورنده:عیسی ناصری دانشگاه علمی- كاربردی صنعت غذای تربت جام تیر 86 فهرست مطالب تجارت الكترونیك چیست؟
تعاریف تجارت الكترونیك پیدایش تجارت الكترونیك چگونگی عرضه اطلاعات مبادله الكترونیك دادهها انتقال الكترونیكی وجوه پست الكترونیك انتقال پروندهها مقدمه چارچوب تجارت الكترونیك از سه سطح عالی تشكیل شده است: زیرساختار: سختافزار، نرمافزار، پایگاههای دادهای و ارتباطاتی را شامل میشود كه برای انجام وظیفه در قالب خدماتWWW بر روی اینترنت یا پشتیبانیEDI و سایر اشكال پیامگذاری و پیامگیری بر روی اینترنت یا سایر شبكههای ایجاد ارزشافزوده (4) بهكار میروند.
2 – خدمات: پیامگذاری و پیامگیری و دامنه گستردهای از خدمات كه توانایی پیداكردن و ارائه اطلاعات (در صورت نیاز در قالب تجاری آن) را فراهم میآورند و شامل جستجو برای شركای تجاری بالقوه و همچنین مذاكره و توافق درمورد مبادلات تجاری هستند.
در این چارچوب، تجارت الكترونیك و نتایج حاصل از آن سه زمینه را پوشش میدهند: امور بازرگانی با گرایش به مصرفكننده نهایی; تجارت میان شركتها یا فعالیتهای بازرگانی عمده; امور تجاری درون سازمانها.
تجارت الكترونیك واژهای است كه امروزه در مقالات و ادبیات بازرگانی و تجارت و رسانههای عمومی بسیار به گوش میرسد.
این پدیده نوین هم به علت نوپابودن و هم به علت كاربردها و زمینههای بسیار متنوع فعالیت، نزد مراجع گوناگون تعاریف مختلفی دارد.
همچنین تجارت الكترونیك پدیدهای چندرشتهای است كه ازطرفی با پیشرفتهترین مفاهیم فناوری اطلاعات و ازسوی دیگر با مباحثی مثل بازاریابی و فروش، مباحث مالی و اقتصادی و حقوقی پیوستگی دارد.
از اینرو تعابیر گوناگونی از آن پدید آمده است.
سازمانها و موسسات علمی و تحقیقاتی و مراكز تجاری معتبر جهانی و پژوهشگران فعال در زمینه تجارت الكترونیك چندین تعریف از تجارت الكترونیك ارائه كردهاند: تعریف لینچ و لیندكوئیست: <تجارت الكترونیك به معنای مبادله محصولات و خدمات درمقابل پول با استفاده از تواناییهای اینترنت است>.
[1] كالاكوتا و وینسون دو پژوهشگر مشهور تجارت الكترونیك در كتاب خود به نام <مرزهای تجارت الكترونیك> آن را اینطور تعریف میكنند: <تجارت الكترونیك واژه معادلی است برای خریدوفروش محصولات، خدمات و اطلاعات بهوسیله زیرساختارهای شبكهای>.
[2] تجارت الكترونیك به شیوه امروزی در دهه 1960 برمبنای (2EDI) شكل گرفت.
درواقع مبادله الكترونیك دادهها را میتوان پدر تجارت الكترونیك امروزی بهحساب آورد.
با گذشت زمان و پدیدآمدن ابزار های ذخیره و بازاریابی و پردازش دادهها و دسترسی عامه مردم و سازمانها و همچنین پیشرفت فناوریهای مخابراتی و شبكههای رایانهای گسترده، فرصتی پدید آمد كه بازیگران صحنه تجارت آن را بسیار سودمند یافتند.
لینک دانلود و توضیحات فایل”دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک 14 اسلاید”